boardingpass.ro: Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) va vinde prin licitație opt avioane de tip MD-82 care se află pe cele două aeroporturi bucureștene.

În cadrul licitațiilor organizate de ANAF în data de 23 februarie 2023, Agenția speră să vândă nu mai puțin opt avioane care au fost operate în trecut de companiile aeriene falimentare Ten Airways, Tend Air și JeTran Air.

Potrivit documentelor publicate vineri pe site-ul Agenției, prețul de pornire total pentru cele opt avioane de tip MD-82, care sunt sub sechestrul ANAF de ani de zile, este de 636.839 de lei.

Unul dintre cele opt avioane are un preț de pornire de 499.449 de lei, iar restul au un preț de pornire de aproximativ 19,5 mii de lei fiecare.

MD-ul 82 înmatriculat YR-OTN este parcat de ani de zile pe aeroportul „Henri Coandă” (Otopeni) din București, iar celelalte șapte avioane se află în incinta Romaero, pe aeroportul „Aurel Vlaicu” (Băneasa) din București.

De asemenea, cu excepția avionului înmatriculat YR-OTN, toate celelalte avioane sunt în stare avansată de degradare și fără motoare. Aceste avioane nu au mai zburat de mai bine de 10 ani. (boardingpass.ro)

Așa cum scriam recent și noi, șase avioane de tip Boeing 737 MAX pe care Air Lease Corp. le-a închiriat companiei Blue Air vor fi preluate de LOT Polish Airlines – conform boardingpass.ro. Aceste avioane au fost alocate de Air Lease Corporation companiei Blue Air, însă doar cinci dintre ele au ajuns în România. Cele cinci MAX-uri au fost livrate treptat companiei Blue Air începând cu martie 2021, dar în septembrie 2022 au fost mutate pe aeroportul din Praga. Al șaselea avion a fost produs abia în august 2022. 

Aceste avioane ar fi putut ajunge, dacă ideea era pe bune, la fantomatica AirOradea, sau AirBolojan, oricum se va numi. Nu au ajuns!

Acum, aflăm tot de la boardingpass.ro, TAROM încearcă să vândă, din nou, șapte ATR-uri 42-500, la reducere! A fost aprobată „demararea procedurilor de valorificare prin vânzare a celor șapte aeronave de tip ATR 42-500, aflate în flota TAROM, în stare tehnică „as is/where is”, la valoarea cea mai mare dintre cea contabilă neamortizată și valoarea de piață stabilită prin raportul de evaluare, cu condiția ca valoarea de vânzare să nu fie mai mică decât cea contabilă neamortizată”, se arată în documentele oficiale.

Iată, așadar, o nouă ocazie pentru cei care cred în fantezia prezentată ca viitoarea companie aviatică a orașului/județului. O vom rata? Aproape sigur! De ce?

De când a preluat puterea la CJ Bihor, Ilie Bolojan găsește mereu scuze pentru că nu este în stare să aducă noi companii, noi zboruri și, mai ales pasageri pe aeroportul orădean. La început a dat vina pe pandemie, deși din alte orașe precum DebrecenClujTimișoara, sau chiar Satu Mare, se zbura într-o veselie. Acum dă vina pe război, deși aeroporturi MULT mai apropiate de conflict, precum Iași sau Suceava, nu mai contenesc să adauge destinații noi în portofoliu. Și să nu uităm de Târgu Mureș.

Este EVIDENT că nu pandemia era problema ci LIPSA DE PASAGERI, lipsa de bilete vândute și de putere de cumpărare în Oradea!

Acum, este la fel de evident că scuza războiului nu reprezintă decât o nouă MINCIUNĂ! O minciună menită să acopere una mult mai mare, mai monstruoasă și plătită cu bani grei. Banii orădenilor.

Minciuna este aceea că magnificul și vizionarul Bolojan ar fi dezvoltat cu adevărat orașul în cei 12 ani în care l-a condus direct și discreționar, sau în cei doi ani de când îl conduce prin interpus. Pur și simplu, toate șantierele și betoanele și stresul din trafic nu fac decât să bage bani (ai orădenilor) în buzunarele firmelor executante. Atât. În buzunarele orădenilor nu ajunge, de fapt, nimic!

Unde să zburăm? Orice aeroport apropiat și convenabil oferă destinații mai multe și mai bune.

Cu ce bani? Suntem mai săraci și mai prost plătiți decât iubiții noștri botoșăneni la care chiar nu știm de ce ne-am uita noi de sus!

De pe marele aeroport administrat de Ilie Bolojan să zburăm? Îl năpădesc buruienile iar curățenie se pare că se face doar când zboară marele bărbat de stat, cum îl numea un pupincurist.

Date fiind cele de mai sus, de ce să zburăm?

Articolul precedentAtentat dejucat la concursul Miss Belgia. Atacatorul a amenințat că va distruge totul
Articolul următorCine reprezintă România la Eurovision 2023, organizat de Ucraina în… Anglia (VIDEO)