Patrick Andre De Hillerin: Pe vremea când era primar al municipiului Oradea, Ilie Bolojan tuna și fulgera împotriva proprietarului și administratorului Aeroportului Oradea, respectiv împotriva Consiliului Județean Bihor, pe care-l acuza de incompetență. Pentru că pe aeroportul cu pricina nu prea zburau alte avioane decât cele ale TAROM, care făceau legătura cu Bucureștiul, și câteva curse externe sporadice ale unor operatori low-cost.

După ce Ilie Bolojan a devenit el însuși președinte al CJ Bihor, lucrurile s-au îmbunătățit atât de tare, încât după o perioadă în care Bolojan a pompat la limita legalității subvenții în low-cost-uri, acestea s-au retras aproape de tot de pe aeroportul din Oradea. A mai rămas doar TAROM-ul și, din când în când, câte un charter pentru destinații turistice de prin Egipt. Nici măcar subvenția mascată în reclamă de un milion de euro, pentru Ryan Air, n-a funcționat. Era atât de gogonată și de ilegală, încât nici măcar intangibilul Bolojan n-a putut forța lucrurile într-atât.

Enervat de insensibilitatea companiilor aeriene, care nu sunt interesate decât de profit și nu acceptă să zboare cu avioanele goale doar de dragul marelui lider bihorean, Ilie Bolojan a ieșit în public alături de primarul actual al Oradiei, Florin Birta, și au anunțat împreună înființarea companiei aeriene Air Oradea, având drept acționari Consiliul Local al Municipiului Oradea și Consiliul Județean Bihor.

Blackjack

La înființare, cele 1.000 de acțiuni Air Oradea s-au împărțit după cum urmează: 60% la CL al municipiului, reprezentând 600 de acțiuni în valoare de 15.000 de lei fiecare, respectiv 9.000.000 de lei, și 40% la CJ Bihor, reprezentând 400 de acțiuni, în valoare totală de 6.000.000 de lei.

Ei bine, zilele astea, Bolojan și Birta s-au gândit să revigoreze Air Oradea, care din 2021 și până astăzi n-a reușit să ridice în aer nici măcar un avion de hârtie. Și pentru că lucrurile trebuiau aduse la zi, atât CJ-ul, cât și CL al municipiului Oradea și-au ales noi reprezentanți în Consiliul de Administrație și i-au mandatat să spună „Da“.

În același timp, în Consiliul Local al Municipiului Oradea s-a aprobat și actualizarea Actului Constitutiv al Air Oradea SA.

Conform actualizării, a rezultat următorul text: „Capitalul social subscris al Societății Air Oradea SA este de 10.000.000 (zece milioane) lei, divizat în 1.000 (o mie) acțiuni cu o valoare nominală de 10.000 (zece mii) lei fiecare“. Observăm, de aici, că valoarea nominală a unei acțiuni a scăzut la 10.000 de lei de la 15.000 de lei, iar valoarea capitalului social a scăzut de la 15 milioane la 10 milioane de lei. Dar să vedem cum se împart acțiunile acum: „Municipiul Oradea […] deține 5.100 (cinci mii o sută mii) acțiuni, numerotate de la 1 la 6.000 inclusiv, cu o valoare nominală de 6.000.000 (cinci milioane o sută mii) lei, integral aport în numerar reprezentând 60% din capitalul social“, iar „Județul Bihor […] 4.000 (patru mii nouă sute) acțiuni numerotate de la 6.001 la 10.000 inclusiv cu o valoare nominală totală de 4.000.000 (patru milioane nouă sute mii) lei, aport în numerar reprezentând 40% din capitalul social”.

Ei bine, nu se știe cum, în județul Bihor și în municipiul Oradea se întâmplă minuni. 1.000 de acțiuni pot fi împărțite câte 5.100 la Cl și 4.000 la CJ. Rezultatul împărțirii în cifre este de 9.100 și înseamnă 60% + 40%, adică 100% din 1.000. Tot în Oradea, 5.100 de acțiuni cu valoarea nominală de 10.000 de lei fiecare pot însemna 6.000.000 de lei, în loc de 51.000.000 de lei, iar 4.000 de acțiuni cu valoarea nominală de 10.000 de lei fiecare pot însemna 4.000.000 de lei în loc de 40.000.000 de lei. Și pentru că în Oradea și Bihor minunile se țin lanț, 5.100 se traduce în litere cu „cinci mii o sută mii“ (nu știm ce înseamnă asta), 4.000 se scrie „patru mii nouă sute“, iar 4.000.000 se scrie „patru milioane nouă sute mii“.

Aviația modernă este un domeniu al preciziei duse la extrem și al înaltei tehnologii. Oriunde în lume, dar nu în Oradea, unde sutele sunt mii, miile sunt zeci de mii și tot așa. În condițiile astea, Air Oradea va opera primele zboruri de-abia când o să fie Bolojan președintele României, iar avioanele bihorenilor se vor înghesui pe aeroporturi cu porcii care aterizează și decolează după ce au zburat prin toată lumea. (catavencii.ro)

Articolul precedentIoan Mang: Orădenii respiră un aer toxic. Apel către Primărie să nu ignore pericolul la care își expune cetățenii
Articolul următorVreme de toamnă, anunță meteorologii pentru următoarele zile