Vestea că au salarii mai mici decât botoșănenii i-a lăsat rece pe orădeni. Ei trăiesc, nu-i așa, într-una din cele mai râvnite destinații turistice de pe continent – chit că nu se înțelege exact dacă titlul a fost sau nu obținut pe bani!!…

La fel cum multe din cele pe care se duc banii orădenilor le sunt acestora ascunse tocmai de cei care se declară promotori ai undei administrații moderne, europene și liberale… Atât de liberală încât vrea să creeze companii de stat, într-un pur stil penelisto-pedist. În fine.

O altă veste care a trecut aproape nebăgată în seamă este aceea că, la începutul pandemiei, tot din banii orădenilor, Bolojan ar fi plătit pentru patru avioane cu materiale de protecție din China, la supra-suprapreț (de ZECE ori mai mult!…), doar că unul s-a rătăcit (sic!) și nu a mai aterizat în veci. Va rămâne, desigur, un mister pentru bugetul orașului.

O cititoare ne atrage însă atenția cu o a treia veste, și ea destul de discretă în peisajul media din Oradea: trei mari francize globale, Subway, Pizza Hut și Leonidas, au plecat din oraș!

Dacă în cazul primelor două aflăm de la Google că sunt permanent închise, în cazul francizei belgiene de ciocolată, Leonidas, faimoasă pe plan modial, Oradea pur și simplu nu mai apare pe site-ul propriu al francizorului la lista de magazine.

Desigur, motivele pot fi multe, dar adevărul e doar unul! La fel ca în cazul aeroportului, unde nu sunt pasageri pentru că orădenii sunt prost plătiți și săraci – dar ni s-a dat mereu ca motiv COVID-ul, deși pandemia nu pare să fi lovit nici la Cluj nici la Timișoara, nici la Debrecen, de unde se zbura când la Oradea se stătea… Om fi noi, desigur, mai cu moț.

Este, credem, același lucru și în cazul celor trei francize. Pur și simplu nu avem bani destui. Pur și simplu, suntem un oraș prea mic pentru ambițiile imense ale cuiva cu atât de puțin curaj încât nu candidează nici la conducerea propriului partid. De unde, să nu uităm, a fost alungat pentru lipsă de organizare și de rezultate ca secretar general!

Doar că, vorbind despre nume atât de mari pe plan internațional, plecarea lor, dincolo de locuri fruntașe în clasamente, plătite pe banii orădenilor, dincolo de articole de propagandă în presă și pe Internet, plătite din banii orădenilor, reprezintă nu doar un semnal foarte prost pentru alții, dar și o oglindă a situației, deloc roză, în care se află orașul atât de dezvoltat

Articolul precedentIda Pazman, meșter popular: Noua conducere a Cetății Oradea nu înțelege că din toate acestea nu se poate face un business și nu am cum să plătesc mii de lei lunar pentru a continua munca în favoarea tradițiilor. Adio Cetate!
Articolul următorAcesta este numărul optim de pași pe care ar trebui să-i facem. Mai mult nu înseamnă neapărat mai bine