Apostolii înfocați ai electrificării totale și premature – deși soluțiile tehnice nu sunt nici măcar pe departe unde ar trebui să fie pentru a egala aceste ambiții – omit să ne prezinte și prețul așa-zisei virtuți etalate de toți cei care adoptă, să zicem, mașinile electrice…

Așa arată, în Republica Democrată Congo, un loc, dintre multele, în care se extrage cobaltul necesar bateriilor pentru mașini electrice.

Despre ce se întâmplă cu respectivele baterii la încetarea duratei de viață, nici nu mai are rost să vorbim. Oricum nu interesează pe nimeni.

Artisanal miners carry sacks of ore at the Shabara artisanal mine near Kolwezi on October 12, 2022. – Some 20,000 people work at Shabara, in shifts of 5,000 at a time. Congo produced 72 percent of the worlds cobalt last year, according to Darton Commodities. And demand for the metal is exploding due to its use in the rechargeable batteries that power mobile phones and electric cars. But the countrys poorly regulated artisanal mines, which produce a small but not-negligeable percentage of its total output, have tarnished the image of Congolese cobalt. (Photo by Junior KANNAH / AFP) (Photo by JUNIOR KANNAH/AFP via Getty Images)

Probabil că domnișoara Greta, cu anii ei de studii și cercetări științifice, ar trebui să meargă să își vadă colegii de generație – deși mulți din poză sunt abia copii! – și să le explice și lor despre cum nu fac destul pentru salvarea planetei. Probabil…

Aproape 70% din cobaltul necesar bateriilor pentru mașini electrice se obține în RD Congo, țară care deține, după unele estimpri, jumătate din rezerva mondială, prin muncă forțată, mai ales a copiilor, corupție și, în unele cazuri, sclavagism sau crimă!

Articolul precedentCiolacu: E dreptul dumneavoastră să daţi breaking news că Ciolacu taie salariile. Nu le tai. Şi tocmai de aceea vom mări salariul minim
Articolul următorDin ce în ce mai mulți tineri chinezi sunt plătiți pentru a fi „copii cu normă întreagă”, din cauza crizei locurilor de muncă