Din 4 iulie, dosarul cu șină ar trebui să rămână doar o amintire chinuitoare. Instituțiile publice nu mai au voie să le ceară cetățenilor să se prezinte cu așa ceva atunci când au o solicitare. 

Nici copii după diverse acte nu vor mai fi necesare.

Mai mult, toată procedura ar trebui să se poată desfășura online. A durat șase luni ca legea să intre în vigoare, de la promulgarea ei, dar totuși, instituțiile vor mai avea o perioadă de acomodare de 30 de zile.

Câteva zeci de persoane așteptau, luni, 3 iulie, răbdătoare, cu dosarele în mână, în fața ghișeelor de la Serviciul Regim Permise și Înmatriculări Auto din Brașov.

De marți, sala ar trebui să fie goală. Dacă totuși oamenii se vor prezenta la ghișee, iar funcționarii vor fi obligați să facă ei copii după acte, în caz de nevoie.

Potrivit legii, de marți, 4 iulie, toate instituțiile publice, centrale sau locale, ar trebui să aibă pe site-urile lor formularele de care cetățenii au nevoie ca să obțină diverse documente, astfel ca procedura să se deruleze online. După completarea unui formular, cel care face solicitarea ar urma să primească documentul cerut pe email.

Aceeași procedură se va putea face și fizic, dacă persoana care solicită serviciul vrea să meargă la ghișeu. Doar că acolo, funcționarii vor trebui să îi ofere cetățeanului ceea ce solicită fără să ceară de la el un dosar sau vreo copie după vreun document.

Dar, cu toate că legea prin care a fost eliminat dosarul cu șină a fost promulgată de președinte în ianuarie și intră în vigoare abia după șase luni, instituțiile vor mai avea o perioadă de grație, de încă 30 de zile, ca să se pregătească pentru schimbare.

Luminița Munteanu, șef Direcția de Asistență Socială Iași: ”Timp suficient pentru a completa procedurile, pentru a pune în aplicare această lege. ”

Alte instituții, care au experiența pandemiei, când lucrul direct cu publicul a fost oprit, spun că se vor adapta ușor la noile reguli.

Tiberiu Bantaș, purtător de cuvânt DGASPC Iași: ”Deja suntem pregătiți, dar implementam și un nou program care se va generaliza la nivel național, privind scanarea tuturor documentelor care sunt emise de către noi.”

Și Primăria Pitești făcea deja gratuit copii după documente pentru cetățeni.

Anca Stancu, consilier Primăria Pitești: “Folosim mail-ul, anexele cetățenilor în pdf, scanate, chiar fotografiate.”

Legea nu prevede sancțiuni pentru situațiile în care instuțiile statului vor continua, totuși, să ceară dosare sau documente în format fizic.

Sursa: Pro TV

Articolul precedentPrognoza meteo pentru următoarele patru săptămâni. Cum va fi vremea în luna iulie
Articolul următorStatistica a numărat câți analfabeți sunt în România. Pe județe și pe etnii. Bihorul, în prima parte a clasamentului…