De obicei, când se vorbește despre audiențele TV, referințele se fac la nivel național. Rareori se invocă ratingul în mediul urban și, aproape deloc, audiența în mediul rural. Până la urmă, ratingul național contează, mai ales când se laudă televiziunile noastre cu numărul telespectatorilor pe național!

Petre Barbu: Dar care sunt audiențele marilor televiziuni în regiunile istorice ale României? Care sunt televiziunile cele mai urmărite (pe telecomandă) de moldoveni, dobrogeni sau transilvăneni? Care sunt programele cu cele mai mari audiențe în Banat sau Oltenia?

Dacă la nivel național, ierarhia televiziunilor se menține aceeași, lună de lună, de aproape 10 ani – Pro TV, Antena 1, Kanal D, România TV și Antena 3 CNN – în regiunile istorice, sondajele Kantar Media arată un consum diferit de televiziune liniară (pe telecomandă). Adică, televiziunile din top 5 își schimbă locurile de la o regiune la alta. Altfel spus, ce butonează pe telecomandă bănățenii nu se potrivește cu preferințele muntenilor. 

CRIȘANA (universul studiat: 813.000 de indivizi). Surprizele din audiențe

În această regiune, consumul TV este total diferit față de zonele istorice din sud. Kanal D a fost cea mai urmărită televiziune cu o medie de 28.000 de persoane pe minut, locul secund fiind ocupat de Pro TV (26.000). Dar marea surpriză este Antena 3 CNN care, în intervalul 1 octombrie – 7 noiembrie, a avut doar 3.000 de telespectatori pe minut, ocupând locul 10 în topul audienței regionale. Nu-i mai puțin adevărat că și celelalte televiziuni de știri n-au performat în această zonă:

România TV: 7.000 telespectatori/minut

Digi24: 5.000 telespectatori/minut

Realitatea Plus: 2.000 telespectatori/minut. 

TVR 1 a realizat o audiență medie de 1.000 de telespectatori pe minut (locul 16 în topul Crișanei). 

Cel mai urmărit program în perioada 1 octombrie – 7 noiembrie: Casa iubirii (Kanal D), partea a III-a: 85.000 de telespectatori pe minut. 

Câteva concluzii:

* Televiziunile de divertisment și filme Pro TV, Antena 1 și Kanal D se află în lista primelor opțiuni ale telespectatorilor din fiecare regiune istorică. În decursul anilor, și-au format un grup de telespectatori captivi pe telecomandă. 

* Televiziunile de știri înregistrează ratinguri reduse în fiecare regiune, o dovadă că publicul se îndreaptă către online. Totuși, România TV și Antena 3 CNN construiesc agenda știrilor în fiecare zonă. 

* Televiziunile Happy Channel (public feminin) și Antena Stars (tabloid), deținute de Intact Media Group (familia Dan Voiculescu), sunt prezent în opțiunile telespectatorilor din fiecare regiune. 

* TVR 1, principala televiziune a Societății de Televiziune, are o audiență mică spre foarte mică în toate regiunile istorice. Celelalte televiziuni ale SRTV nici nu contează în sondajele de audiență. 

* DigiSport 1 este cea mai urmărită televiziune de sport în fiecare zonă.

* Serialul „Las Fierbinți” are succes de audiență în Dobrogea, București, Muntenia și Oltenia.   

* Film Cafe, Pro Cinema și AMC sunt singurele televiziuni de filme care apar în topul 15 audiență în regiunile analizate.

Concluzia finală: consumul TV scade încet, dar televiziunea nu va muri prea curând – cum îi cântă unii prohodul. 

Citeşte întreaga ştire: Care sunt televiziunile cu cele mai mari audiențe în fiecare regiune istorică a României. Surprizele din nord-vestul țării

Articolul precedentPremierul Marcel Ciolacu publică poze de la un prânz luat pe plajă cu Olaf Scholz: „România are în cancelarul Germaniei un prieten şi un susţinător în aderarea ţării noastre la spaţiul Schengen”
Articolul următorMinistrul Muncii: Peste trei milioane de români, pe simulărie noastre, vor avea pensii mai mari în 2024. Datorită faptului că valoarea punctului de pensie creşte, fiecare român va avea o pensie mai bună anul viitor