ZF.ro: Cu ce marci de tractoare agricole si camioane grele protesteaza fermierii si transportatorii? MAN, Volvo, Renault, IVECO, John Deere, New Holland sunt marcile care predomina la protest. Nici un tractor agricol sau un camion greu asamblat in Romania. Un detaliu care a scapat urmarind imaginile de la protestele fermierilor si transportatorilor – de fapt nimeni nu se gandea la el – dar un detaliu important, care arata nivelul de industrializare al Romaniei.

Romania fabrica in prezent foarte putine tractoare agricole si camioane grele – in cazul autovehicolelor de orice fel asamblare ar fi termenul corect, el este de altfel un termen indicator al locului unde se aduce cea mai mare valoare adaugata. Doua companii romanesti au incercat sa acopere prapastia lasata de inchiderea celor doua fabrici brasovene si alte doua corporatii internationale au deschis unitati de asamblare la noi in tara.

Poate ca milenialii si zoomerii vor fi interesati sa stie cateva amanunte despre cele doua fabrici brasovene, total sau partial inchise astazi. Autocamioane Brasov, cunoscuta si drept Roman Brasov, a fost infiintata in 1921 ajungand in vremurile cele mai bune sa produca 33.000 masini pe an, aproape 130 pe zi lucratoare, prin munca a 20.000 salariati.  Tractorul Brasov a inceput sa produca tractoare in 1946 si, la apogeu, avea tot circa 20.000 angajati care produceau 50.000 tractoare pe an, aproape 200 pe zi lucratoare. Ambele fabrici dominau exporturile in Europa de Est si Orientul Mijociu dar nu numai, Romania livra tractoare agricole si camioane grele in aproape 100 de tari.

Un lucru este clar insa. Marea majoritate a celor  circa 250.000 de tractoare agricole si aproximativ 150.000 de camioane grele vin din export. Si nici nu am pus la socoteala toate celelalte echipamente agricole si tipuri de masini de transport. Poate ca cineva chiar are cifrele la zi, dar nici nu mai are importanta, avem inca un exemplu ca suntem dezindustrializati cu sanse minime de a ne acoperi in urmatorii 10 ani toate deficitele care s-au adunat, in special acela de balanta comerciala.

Pentru Presedintele Romaniei din 2025, care va numi Premierul Romaniei din 2025, pentru ambii, am adaugat jos lista cu top 10 companii globale producatoare de tractoare agricole si de camioane grele si tara in care sunt inregistrate sediile corporatiste. Apropos, aproape toate cele 20 de corporatii sunt infiintate cu mult timp dupa Tractorul Brasov si Autocamioane Brasov.

Pentru ambii, aceeasi rugaminte, sa dea o fuga pana la sediile corporatiste ale companiilor care nu au centre de asamblare in UE si sa-i cheme sa investeasca in asamblarea in Romania de tractoare agricole si camioane grele. Impusca doi iepuri dintr-o lovitura, pentru ca multe dintre companiile de mai jos asambleaza si vehicole militare.

Top 10 companii tractoare agricole 2022

1. Mahindra & Mahindra (India)

2. John Deere (SUA)

3. Massey Fergusson Limited (SUA)

4. Sonalika Group (India)

5. Kubota Corporation (Japonia)

6. New Holland (SUA)

7. Escorts Limited (India)

8. Fendt (Germania)

9. Case IH (SUA)

10. Same Deutz Fahr (Italia)

Top 10 companii camioane grele 2022

1. Dongfeng (China)

2. Hino (Japonia)

3. IVECO (Italia)

4. MAN (Germania)

5. Mercedes Benz (Germania)

6. Mitsubishi (Japonia)

7. Paccar (SUA)

8. Scania (Suedia)

9. Tata (India)

10. Volvo (Suedia) (autor – Dragoș Damian)

Articolul precedentUngaria a ajuns să aibă deja cel mai ridicat cost al serviciului datoriei din UE. Țara s-a împrumutat accelerat anul trecut pentru că nu a mai avut acces la fonduri UE din cauza îngrijorărilor că sub guvernul lui Viktor Orban este încurajată corupţia
Articolul următorCancelarul german, apel la calm înainte să înceapă protestul fermierilor anunțat la Berlin