Virgil Popescu, ministrul Energiei, a sugerat că românii trebuie să își schimbe comportamentul în ce privește consumul de energie: “Şi eu las luminile aprinse în camera din care ies şi apoi îmi aduc aminte şi tot nu mă duc să le sting”.

Ministrul Energiei a declarat că Guvernul rezolva problemă facturilor la energie, dar că încă nu s-a luat o decizie finală cu privire la acest aspect.

”Lucrăm la minister şi în Guvern, cu colegii miniştri, cu ANRE, pe mai multe scenarii. Acum, ca să vedem care e cel mai bun scenariu, lăsaţi-ne să îl finalizăm, cu certitudine o să avem o soluţie înainte de 1 aprilie, pe care să o implementăm de la 1 martie”, a spus acesta.

Între timp, ministrul face apel la populație să mai reducă din consumul de energie, lucru pe care chiar domnia sa dorește să-l implementeze la nivel personal. ”Cred că ar trebui să ne schimbăm uşor uşor comportamentul, pentru că este spre binele nostru”, a sugerat Virgil Popescu în emisiunea Talk News de la Profit TV.

Cum au fost furați  milioane de românii de furnizorii la energie?

Horia – Miron Constantinescu, șeful Autorității pentru protecția consumatorilor (ANPC), a demonstrat modul prin care milioane de români au fost furați de către furnizorii de energie electrică care au emis facturi umflate. Oficialul a ținut să transmită furnizorilor să găsească o modalitate prin care facturile emise să fie „pe înțelesul tuturor”.

Șeful ANPC vine și cu o serie de propuneri pentru a rezolva criza energetică din România. Potrivit acestuia, autoritatea are în vedere elaborarea unui document care prin care să oblige consumatorii să transmită citirea contoarelor către furnizori. Totuși documentul va avea și unele excepții de la regulă, în cazurile în care acest lucru nu poate fi realizat „fie din rațiuni date de vârstă, fie de pregătire”.

Toate aceste decizii vin în urma analizei unei facturi de energie electrică. Horia – Miron Constantinescu susține că furnizorul a calculat consumul după un index estimat, fără a lua în considerare citirea contoarului efectuată de consumator. Șeful ANPC a venit cu un exemplu concret, pentru a fi înțeles de consumatori modul în care calculează furnizorii consumul.

Importanța trimiterii indexului privind consumul de energie

„Ceea ce vreau să vă arăt este dat de faptul că la momentul la care s-a emis această factură în valoare de 820 de lei, în urma aplicării unui consum estimat de furnizorul de utilități, acesta a fost nevoit să emită o nouă factură cu suma de aproape 600 de lei, deoarece consumatorul final nu trimisese indexul.

Noi permanent vom ruga consumatorii să participe activ la modul în care facturile sunt transmise. Ţine şi de dânșii pentru a transmită indexul dar ţine şi de operatori economic să verifice la trei luni. Facturile acestea sunt de ordinul milioanelor şi au fost emise greșit. Autoritatea a aplicat sancțiuni pentru toate aceste abateri”, a spus preşedintele ANPC Horia – Miron Constantinescu.

Facturile la energie extrem de mari reprezintă una dintre cele mai mari îngrijorări ale autorităților. Guvernul încearcă să caute cele mai bune soluții pentru a veni în ajutorul consumatorilor casnici, dar și pentru sprijinirea consumatorilor industriali. (evz.ro)

Articolul precedentNU ne putem baza pe ei! Germania evită să confirme o eventuală blocare a gazoductului Nord Stream 2 în cazul unui atac rus asupra Ucrainei
Articolul următorIoan Mang: Susținem producția românească!