Grupul francez de cosmetice L’Oreal a anuntat sambata ca va elimina cuvinte precum “albire” din produsele sale, pe fondul protestelor globale impotriva rasismului.

“Grupul L’Oreal a decis sa elimine cuvintele alb/albire, clar, luminos din gama tuturor produselor sale de seara”, a transmis compania intr-un comunicat de presa, potrivit The Guardian, care citeaza Agentia France- Press.

Gigantul cosmeticelor nu a oferit mai multe detalii, in special cu privire la retragerea imediata sau nu de pe rafturi. Aceasta decizie vine dupa cea a filialei indiene Unilever, care a ales sa-si redenumeasca crema pentru piele comercializata sub numele de “Fair & Lovely”. Compania anglo-olandeza a promis ca va inceta sa foloseasca cuvantul “corect”, deoarece brandul spune ca este “angajata sa celebreze toate tonurile pielii”.

“Recunoastem ca folosirea cuvintelor “clar”, “alb”si “luminos” sugereaza un ideal unic de frumusete despre care credem ca nu este corect si vrem sa-l remediem”, spune presedintele unei filiale a Unilever, Sunny Jain, intr-un comunicat de presa citat de Bloomberg.

Criticate pentru produsele care deschid culoarea pielii

Mai multe companii, printre care si L’Oreal, au fost criticate recent pentru produsele care care deschid culoarea pielii, dupa cresterea globala a miscarii Black Lives Matter, declansata de uciderea barbatului de culoare, George Floyd de catre politistii americani.

Mai multe grupuri americane au declarat ca doresc sa isi modifice identitatea vizuala, ca de exemplu Mars, care se gandeste sa schimba faimoasa marca “Uncle Ben’s”.

Coca-Cola de pregateste de boicot

Presa internationala relateaza ca gigantul Coca-Cola a anuntat vineri ca va intrerupe publicitatea pe toate platformele de socializare la nivel mondial. Reprezentantii Companiei au relatat ca nu este vorba despre un “boicot” oficial, dar ca in acest moment alege sa-si opreasca publicitatea.

“Nu exista loc pentru rasism in lume si nu exista loc pentru rasism pe retelele de socializare. Compania Coca-Cola va intrerupe publicitatea platita pe toate platformele de socializare la nivel mondial pentru cel putin 30 de zile. De data aceasta, va trebui sa reevaluam politicile noastre de publicitate si sa stabilim daca se impun unele revizuiri”, a comentat directorul executiv al Coca-Cola si presedintele, James Quincey, conform cnbc.com.

Miscarea este mult mai ampla

Pe de alta parte, in contextul acelorasi proteste “antirasiste”, mai multe marci importante au facut apel la boicotarea retelelor sociale Facebook sau Instagram, pentru asa-zisa lor lipsa de reactie fata de continutul “dusmanos” sau de incitarile la violenta ale unor dintre utilizatori.

Astfel, inghetata Ben & Jerry’s (Unilever), hainele The North Face sau Paganonia s-au alaturat initiativei lansate saptamana trecuta in Statele Unite de catre National Association for the Advancement of Colored People (NAACP), in asociatie cu Color of Change, Anti-Defamation League, Free Press si Sleeping Giants, intr-o campanie intitulata Stop Hate for Profit (Opriti ura pentru profit).

Companiile enumerate mai sus, carora intentioneaza sa li se alature si altele, au declarat ca nu vor mai cumpara spatiu publicitar pe respectivele retele sociale cel putin pana la sfarsitul lunii iulie. (sursa)

Articolul precedentEuropenii nu reuşesc să ajungă la un acord privind redeschiderea granițelor
Articolul următorBNR: Falsurile de bancnote româneşti au totalizat 3.507 în 2019, în scădere cu 41% faţă de anul anterior. Cea mai contrafăcută bancnotă