În luna iulie abia încheiată, televiziunile PRO TV, Antena 1, Kanal D, România TV și Antena 3 au avut în total o cotă de piață (de vizionare) de 56% la nivel național, conform măsurătorilor companiei Kantar Media. 

Asta înseamnă că mai mult de jumătate dintre românii care s-au uitat la televizor în cursul lunii iulie au urmărit unul dintre programele menționate. 

Tradițional, iulie este luna cu cel mai scăzut consum de televiziune din timpul anului, sezonul estival influențând puternic audiențele televiziunilor. 

67 de televiziuni se bat pe restul plăcintei, de 44%

Cota cumulată de vizionare a celor cinci televiziuni (56%) este foarte ridicată, ținând cont că aceasta se raportează la 72 de televiziuni înscrise în sondajele Kantar Media. Altfel spus, celelalte 67 de televiziuni (generaliste și de nișă) se bat pe restul de piață de 44%. Nu avem un monopol, pentru că cele cinci televiziuni – trei de divertisment și de filme (PRO TV, Antena 1 și Kanal D) și două de știri (România TV și Antena 3) – sunt concurente. Mai degrabă asistăm la o fidelizare și o concentrare a telespectatorilor.

Acești cinci jucători fac agenda divertismentului și a știrilor în România. Nu de ieri, de azi, nu din vara asta sau din vara trecută, ci de mai bine de șapte ani. E o tendință, nu o întâmplare. Pentru că ierarhia audienței naționale, lună de lună, de șapte ani, este controlată de PRO TV, Antena 1, Kanal D, România TV și Antena 3.

Antena 3 face mai mult decât dublul audienței TVR, iar PRO TV, de cinci ori mai mult ca TVR.

Nu sunt semne că vreun alt intrus (de exemplu, TVR 1 – cu un buget impresionant) ar clătina această ierarhie.

Topul celor cinci fruntași se menține de șapte ani. În iulie 2014, în „big five” a figurat TVR 1, care a profitat de difuzarea Campionatului Mondial de fotbal din Brazilia. A fost ultimul an în care TVR 1 a contat în „meciurile” televiziunilor cu cele mai mari audiențe lunare.  Din acel an, locul televiziunii publice a fost luat de România TV, a cărei audiență a crescut, ajungând în prezent primul canal de știri la nivel național, cu o cotă de piață națională de 7,92%. 

Citeşte întreaga ştire: Care sunt cele cinci televiziuni care fac agenda divertismentului și a știrilor în România

Articolul precedentZiua Internaţională a Berii: România ocupă locul şapte în UE la producţia de bere, cu 1,7 mld.litri în 2020
Articolul următorÎn timp ce Bolojan umblă după… avioane, WizzAir lansează noi curse de la Cluj