Străzile României sunt pline de maşini periculoase, inclusiv pentru cei care le conduc.

Un raport al Registrului Auto arată că aproape jumătate dintre vehiculele verificate de inspectori în trafic au avut nereguli grave astfel încât puteau să provoace în orice moment un accident.

De vină sunt reparațiile de mântuială, făcute în service-uri neautorizate, sau chiar de către proprietari.

Din cele peste 37 de mii de mașini verificate de inspectorii Registrului Auto Român în primele 6 luni ale anului, aproape jumătate aveau grave probleme tehnice.

Inconștiența unor șoferi este fără limite, dacă ne gândim că peste 2 mii dintre mașinile controlate de inspectorii RAR aveau probleme la sistemul de frânare. Iar alte 10 mii aveau deficiențe majore la sistemul de semnalizare.’

24% erau şi surse majore de poluare, iar 1100 aveau ITP-ul fals, expirat sau anulat. Cele mai multe vehicule nu sunt reparate corespunzător.

Claudiu Mija, şef departament ITP-RAR: „RAR a încadrat 6,65% dintre vehiculele verificate în trafic ca reprezentând pericol iminent la accident, deoarece în cadrul acestora au fost identificate deficiențe la sistemul de frânare, la sistemul de direcție, la punți și fuzete”.

Cifrele sunt cu atât mai alarmante în București, unde 80% dintre maşinile oprite pentru control reprezentau un pericol. Dintre acestea, 600 erau intr-o stare atât de proastă încât puteau provoca oricând un accident.

Dan Barbu, Președintele Patronatului Operatorilor de Service Auto: „Clienții evită să ajungă cu ele la service, ajung doar atunci când mașina nu mai funcționează sau când nu se mai poate deplasa cu ea din 50 de mașini constatate într-un service, una singură s-a reparat în service, restul de 49 de mașini au încasat regie proprie și în situația în care un păgubit încasează regie proprie, proporția este aproape de 100% că acela nu mai ajunge cu ea în sevice s-o repare, o repară prin curte pe la nea cutare”.

Autorităţile au retras 11 mii de certificate de înmatriculare și au dat 13 mii de sancțiuni.

Sursa: StirilePROTV

Articolul precedentOlanda nu vrea România în Schengen, dar arată bunăvoinţă Kremlinului. Zeci de companii au primit scutire de la sancţiuni
Articolul următor– Dacă ne atacă rușii, cine-o să ne apere?” Câteva legende și realități despre Armata României