Doar două poduri din Euopa devansează, ca amplitudine, podul peste Dunăre care leagă Brăila de Tulcea, inaugurat joi. Cel mai mare se află în Franța, iar al doilea în Portugalia.

„Golden Gate-ul” românesc este descris de Asociația Pro Infrastructură ca „o structură vie, elegantă, suplă, impresionantă”, cu o deschidere centrală de 1.120 metri, nu cu mult sub cea a mult mai faimosului pod american de 1.280 metri.

Podul suspendat are o lungime de 1.974,30 metri. Tablierul metalic al podului este format din 86 de segmente cu o greutate totală de 20.800 de tone, iar fiecare are o greutate medie de 250 de tone.

Podul suspendat din România este a treia structură de acest tip ca lungime din Europa. Pe primele locuri se situează celebrul viaduct Millau (Franța) și Podul 25 aprilie din Lisabona.

Viaductul Millau, mai înalt decât Turnul Eiffel

Viaductul Millau, un pod rutier cu tiranți (cu turnuri de pe care cablurile susțin platforma podului) de la Millau este cel mai înalt din Europa. Acesta traversează valea râului Tarn din regiunea franceză Occitaine. Construcția a început în 2001 și a fost inaugurat în 2004, potrivit Bridgeinfo.

Principalele date tehnice:

Lungime: 2.460 m
Înălțime: 270 m
Înălțimea maximă a structurii: 343 m (cu 19 metri peste Turnul Eiffel)
Lățime: 32 m
Cea mai mare deschidere: 342 m
Număr de deschideri: 8

Podul 25 aprilie din Lisabona: O “bijuterie” de aproape 60 de ani

Podul suspendat din capitala Portugaliei traversează râul Tejo. Construcția a început în 1952, iar lucrările s-au încheiat în 1966. Inițial, a fost numit Ponte Salazar (Podul Salazar), în onoarea dictatorului portughez António de Oliveira Salazar, dar după Revoluția Garoafelor a fost redenumit Ponte 25 de Abril (Podul 25 aprilie), după data începerii revoluției.

Podul a fost extins în 1999 pentru a i se adăuga o linie dublă de cale ferată sub secțiunea rutieră. În acest scop, structura a fost supusă unor ample lucrări de ranforsare, fiind adăugate turnuri mai înalte și un set suplimentar de cabluri principale de susținere, conform Bridgeinfo.

Principalele date tehnice:

Lungime: 2.277 m
Înălțime: 70 m
Înălțimea maximă a structurii: 190 m
Cea mai mare deschidere: 1.012 m (sursa)

Articolul precedentŞi stomatologii ies în stradă. Se tem că deciziile Colegiului Medicilor le-ar putea închide cabinetele
Articolul următorCum a atras Debrecen investiții de peste ZECE miliarde euro. Are și aeroport internațional real!…