Se împlinesc 20 de ani de când au început lucrările pe Autostrada Transilvania și abia în acest an există speranțe că șoseaua va lega primele două municipii reședință de județ, scrie profit.ro.

În 2023 se preconizează că vor fi terminate două noi sectoare, între Nușfalău și Suplacu de Barcău respectiv Câmpia Turzii și Chețani, ultimul dintre acestea fiind porțiunea lipsă de pe traseul dintre Cluj-Napoca și Târgu Mureș, relatează Rador.

În proiectul lansat în 2003, se prevedea că Autostrada Transilvania pleacă de la Brașov, trece pe la Târgu Mureș, Cluj-Napoca, Zalău și Oradea înainte de a se conecta cu Ungaria prin Vama Borș 2.

Până acum, însă, Compania de Drumuri a realizat doar porțiuni din această arteră și nu a finalizat încă o bucată care să lege măcar două municipii reședință de județ.

Între Cluj-Napoca și Târgu Mureș, de exemplu, mai lipsește doar o porțiune de aproximativ 17 kilometri pentru ca cele două municipii să fie legate de autostradă. Sfârșitul acestui an va aduce, cel mai probabil, finalizarea acestui lot, aflat între Câmpia Turzii și Chețani. Aici lucrările au fost realizate în proporție de aproximativ 48 la sută, înainte ca executantul să intre în insolvență și apoi în faliment. Noua licitație a fost câștigată de o asociere austriaco-germană, care are ca termen prima jumătate a anului viitor pentru deschiderea traficului. Constructorul a și început lucrările pe acest tronson, pe care dorește să îl termine cu aproape șase luni mai repede decât termenul contractual.

Până la mijlocul acestui an, pe Autostrada Transilvania va mai fi terminat și lotul Nușfălau – Suplacu de Barcău, lung de 13,5 kilometri, pe care lucrează o firmă din Turcia. Pe acest sector lucrările au început în 2021 și sunt realizate în proporție de 70 la sută. (profit.ro)

Articolul precedentIoan Mang: ”Solidaritatea” ministrului Popescu
Articolul următorDe la cititori. De fapt, de ce vinde Bolojan microbuzul CJ Bihor…