Dezastru la simularea Evaluării Naționale, tăcere absolută la Ministerul Educației. Responsabilii nu au anunțat dacă și ce măsuri iau pentru recuperarea celor aproape o sută de mii de elevi de clasa a opta care au luat note de corijență.

Majoritatea nu știu să scrie în limba română și au bifat la nimereală grilele la matematică. Inclusiv la exerciții de clasa a doua. Nu va fi așa rău la examenul din iunie, spun cu amărăciune unii dintre profesori, dar asta doar pentru că mulți elevi slabi vor abandona pur și simplu școala.

E un dezechilibru major, spun voci din educație, între subiectele ”echilibrate”, după cum le-a numit ministrul Deca, și notele care discreditează întregul sistem.

Marian Staș, fondator program educațional: Rezultatele de acum reprezintă o oglindă mult mai puțin distorsionată pentru câtă carte știu copiii pe bune și câtă matematică predau profesorii pe bune. Nu citim, nu scriem… Cu un i, fără doi, cu sau, miau, lau, lați și așa mai departe… e foarte răspândit exercițiul și am constatat cu tristețe că un procent consistent dintre profesori pică în aceeași oală”.

Față de anul trecut, când 40 la sută dintre elevii de a opta au luat sub 5 la simulare, procentul de acum se apropie de aproape 58 la sută. A fost un duș rece, mai ales în familiile care plătesc lunar cel puțin 1.500 de lei pentru meditații private. Corectarea digitalizată arată că majoritatea lucrărilor sunt la nivelul școlii primare. Chiar și așa, unii dascăli recunosc că le-au dat elevilor puncte în plus, în afara baremului. ​

Cu trei luni înainte să încheie clasa a opta, 63% dintre elevi n-au primit nimic în barem pentru ortografie. Cel mai frecvent, pentru că nu scriu cu literă mare la început de propoziție și numele de persoane. 73% la sută nu au luat nicio sutime pentru punctuație. Ori lasă enunțul în aer, ori pun la întâmplare virgula, punctul, semnul mirării… 69% dintre candidați fac dezacorduri și scriu greșit ortogramele. Cât despre matematică, unul din 5 a ratat răspunsul corect la acest exercițiu care se face în clasa a doua. Ține de ordinea operațiilor… întâi calculăm ce e în paranteze, apoi înmulțirile și împărțile, la final adunările și scăderile, în ordinea în care sunt.

La ultimul exercițiu de geometrie, trei sferturi dintre copii au primit tot 0 puncte.

Cătălin Ciupală, profesor de matematică„La Evaluarea Națională n-or să participe acești copii, mulți dintre ei”.

Reporter: Ce soluții există pentru copiii care au ghinionul unor profesori nepregătiți, chiulangii și dezinteresați?

Cătălin Ciupală, profesor de matematică: „Soluția? Nu știu. Dar este o tragedie! De 10-15 ani trebuia să se facă masteratele didactice, pentru că prin masterat didactic profesorul învață și disciplina și psihologia copilului! Orice om poate să predea niște calcule, niște fracții simple… dar nu orice om poate să coboare la mintea copiilor”.

Procentul uriaș al elevilor prost pregătiți îi obligă teoretic pe șefii din Educație să elimine oamenii lipsiți de vocație și răspundere, pentru rolul lor la catedră. Din păcate, au ratat din nou termenul limită, pentru finalizarea modului de evaluare a performanței profesorilor. În cel mai bun caz, proiectul va fi gata abia în august.

Sursa: Pro TV

Articolul precedentCrește perioada de valabilitate a permisului auto. La ce interval va trebui să îl schimbi de acum încolo
Articolul următorRomânii își vor putea înmatricula mașinile online. Camera Deputaților a adoptat proiectul de lege