Comisarul european pentru piața internă, Thierry Breton, a cerut Ungariei să suspende prețurile discriminatorii la combustibil pentru vehiculele cu numere de înmatriculare străine. În caz contrar, țara riscă să fie dată în judecată, potrivit unui document al Comisiei Europene, consultat de Reuters.

Acesta este un nou motiv de dezacord între Comisia Europeană și Ungaria. Tensiunile dintre Bruxelles și prim-ministrul ungar Viktor Orban au crescut în ultimele luni, mai ales pentru că Budapesta a blocat mult timp negocierile pentru un nou pachet de sancțiuni împotriva Rusiei.

La începutul acestui an, Ungaria a decis că vehiculele cu o greutate de peste 7,5 tone și camioanele cu plăcuțe de înmatriculare străine care cântăresc peste 3,5 tone nu sunt eligibile pentru a cumpăra combustibil subvenționat la prețul de 480 de forinți (1,31 dolari) pe litru, ci trebuie să plătească  prețul pieței.

Breton spunne a spus că acest lucru înseamnă că vehiculele cu numere de înmatriculare din alte țări UE ar trebui să plătească cu 50-60% mai mult pentru combustibil față de vehiculele cu numere de înmatriculare maghiare, ceea ce reprezintă o discriminare indirectă și este împotriva normelor UE.

„Vă cer să ne furnizați un răspuns cu privire la justificarea și perioada de valabilitate a acelor măsuri, care ar putea constitui încălcări ale legislației UE”, a spus Breton într-o scrisoare către ministrul Tehnologiei din Ungaria.

„De asemenea, vă cer să suspendați aplicarea acestor măsurilor până când va fi asigurată conformitatea acestora cu legislația UE”, a continuat el.

Breton a adăugat că CE își rezervă dreptul de a lansa proceduri urgente pentru încălcarea dreptului comunitar, care pot duce până la la acțiuni în instanță împotriva Ungariei și la eventuale amenzi.

Ungaria a spus că măsura a fost luată din cauza „turismului pentru combustibil” și de creșterea traficului de tranzit, care a dus la creșterea consumului de combustibil. (sursa)

Articolul precedentVot în Parlamentul European pentru interzicerea motoarelor cu ardere internă la mașinile noi din 2035
Articolul următorRiscul ca variola maimuţei să se instaleze în ţări în care boala nu este endemică este ”real”, transmite OMS