Patrick Andre De Hillerin: Pe când era primar al municipiului Oradea, speranță eternă a PNL-ului pentru orice funcție apărea la orizont, Ilie Bolojan se tăvălea de grija aeroportului din Oradea. Care, totuși, nu-l putea avea drept șef, pentru că aparținea și aparține Consiliului Județean Bihor.

Dar lucrurile s-au aranjat imediat după ce Ilie Bolojan a devenit președinte al CJ Bihor.

În sensul că aeroportul din Oradea, în ciuda oricăror eforturi, a început să fie și mai irelevant, și mai ineficient.

Încet-încet, companiile aeriene subvenționate (la limita legalității) au renunțat la zborurile de pe aeroportul orădean, pentru că, după dispariția subvenției, nu mai erau rentabile.

Bolojan a încercat o șmecherie, la un moment dat, propunându-și să sprijine o companie aeriană cu o sumă importantă plătită ca reclamă. dar a fost atât de vizibil ilegal, încât până și el, marele Bolojan, omul pentru care legalitatea e doar o invenție a dușmanilor, a fost silit să accepte că nu se poate.

Dar nu-i nimic!

Dacă insiști în autocrație, într-o zi chiar vei izbândi.

Iar Ilie Bolojan a izbândit. E un om izbânditor, slavă lui.

A înființat o companie aeriană a Primăriei și Consiliului Județean. Am scris despre asta în numeroase rânduri.

Air Oradea, incapabilă să devină ceea ce promitea Bolojan, a decis să caute o altă companie care să zboare pentru ea.

Și a găsit-o: HiSky.

HiSky este o companie româno-moldovenească, înființată de doi băieți din Republica Moldova care au mari probleme penale.

Iulian Scorpan și Victor Sula sunt șefii HiSky, compania pe care Bolojan a ales-o (nici n-a avut de unde) să opereze varii zboruri pe aeroportul din Oradea, în numele Air Oradea.

Doar că Iulian Scorpan și Victor Sula sunt foștii șefi ai Air Moldova. Compania aeriană de stat a Moldovei pe care au falimentat-o până când s-a privatizat. După privatizare, cei doi au fost păstrați de noii proprietari (Blue Air era acționarul principal), până când au reușit să-i scoată din sărite cu modelul de căpușare. Au fost concediați și de acolo, și-au făcut propria firmă de aviație și, iată, au găsit și un prost care să le plătească operațiunile în următoarele luni.

Iulian Scorpan și Victor Sula sunt trimiși în judecată, în Moldova, pentru prejudiciile pe care le-au provocat Air Moldova.

Conform standardelor PNL-USR, Scorpan și Sula sunt niște penali.

Dar sunt și singurii care par dispuși să-i salveze lui Bolojan compania aeriană. Probabil că și Sile Cămătaru ar fi fost binevenit dacă promitea așa ceva.

Până la urmă, principiile nu contează. Important este să zboare Bolojan! (catavencii.ro)

Articolul precedentCJ Bihor vrea să subvenționeze zboruri spre Varșovia, considerate de interes public, dar care, conform definiției UE, nu sunt viabile din punct de vedere comercial! Suma nu este cunoscută
Articolul următorVremea azi, 7 decembrie. Ninsori abundente în mai multe zone din România. Regiunile în care se va depune strat de zăpadă