Conform boardingpass.ro, Primăria Oradea și CJ Bihor reiau procesul de căutare a unei companii aeriene care să opereze zboruri de la Oradea, DAR sub denumirea Air Oradea.
Anunțată cu surle și trâmbițe în 2021, Air Oradea există doar pe hârtie, și cu bani publici blocați în conturi de vreo doi ani.
Acum, cu câteva luni înainte începerea anului electoral, ideea este din nou pusă pe tapet. Și iarăși, îi va costa pe bihoreni bani din buzunar!
Astfel, inexistenta Air Oradea a contractat o societate, și anume Price Waterhouse Coopers România, care va primi 270.000 de lei + TVA pentru a ajuta la găsirea unei companii, deja existente, care să zboare de la Oradea, de cinci ori pe săptămână spre București, de trei ori spre Londra și șase luni pe an, săptămânal, spre Hurghada.
Conform boardingpass.ro, singurele companii aeriene românești care s-ar califica ar fi compania aeriană de stat TAROM și compania aeriană privată HiSky.
Toată problema, ne scrie un cititor BihorNews.ro, este că orădenii și bihorenii au mai plătit, tot din buzunare, cam un milion de euro pentru ca Ryanair să ne facă onoarea de a zbura câteva luni de la noi.
Doar că, scrie acesta, când s-au prins că nu este cerere, iar banii s-au terminat, și irlandezii și-au luat zborul iar Aeroportul Oradea e la pământ.
Se pare că ăsta e nivelul, spune cititorul nostru. Suntem atât de atractivi încât nu suntem băgați în seamă decât dacă plătim…
Acum când ciorba este iarăși reâncălzită, cititorul nostru se întreabă: dacă tot plătim din banii noștri ca să se zboare de la Oradea – asta în cazul în care autoritățile nu ne spun din nou povești – nu ar fi normal ca fiecare orădean plătitor de taxe să primească un bilet gratis, pe an, pentru câte un zbor pe fiecare rută?
Sau vom subvenționa IARĂȘI călători din alte județe doar pentru ca liderii noștri, experți în economie liberală (că doar de aia înființează companii de stat!…) și în aviație, să se laude că avem zboruri?
Cât or ține și acelea? Dacă vor fi…