O companie străină trebuia să zboare de la Oradea, una singură, pe bani, ai orădenilor, și nici asta nu se poate! E pandemie. Deja nici nu mai e glumă să spui că doar la noi e pandemie, iar în reședințele de județ din jur nu este. E tragic. E revoltător. E bătaie de joc. Pe bani mulți.
În același timp, alte orașe își diversifică portofoliul de companii aeriene pe aeroporturile lor. Lufthansa reia zborurile spre Frankfurt de pe Aeroportul Internaţional Cluj. Încă o companie, HiSky, va opera de pe aeroportul de la Cluj!
Cluj! Cluj! Cluj! Orașul cu care în mintea noastră ne comparăm și ținem pasul. Dar Clujul e departe… Iar de la Cluj se zboară. De la Oradea aproape deloc.
Vreți să vedeți cum arată azi orarul de plecări de la Cluj? Iată-l!
București, Hurgada (Egipt), Beauvais (Paris), Londra, Frankfurt. Vreți să vedeți unde și cât se zboară de la Oradea azi?
În primăvara lui 2019, președintele PNL Bihor, Ilie Bolojan cerea conducerii UDMR-PSD-ALDE a Consiliului Județean înlocuirea „politrucilor” din Consiliul de Administrație (CA) de la Aeroportul din Oradea cu specialiști. Argumentul său era că membrii CA încasează indemnizații grase, dar nu sunt în stare să aducă la Oradea curse externe.
Peste un an, ALDE își trăda aliații și bătea palma cu PNL, schimbând majoritatea din Consiliul Județean Bihor. Astfel, Bolojan și-a văzut îndeplinit visul: a preluat controlul total al Aeroportului și a reușit să-și impună „specialiștii” în CA.
În toamna lui 2020, Bolojan ajunge chiar președinte al Consiliului Județean. În ciuda înțelegerii (de 1 milion de euro) încheiate cu Ryanair, Oradea rămânea însă tot cu ZERO curse aeriene. Motivul: pandemia. Asta în ciuda faptului că alte orașe din zonă – Debrecen, Cluj-Napoca, Timișoara – nu au prea mari probleme în acest sens. Acolo, companiile aeriene anunță noi și noi destinații externe. De exemplu, de la Cluj doar în ultima lună s-au anunțat curse noi către Maroc, Irlanda, Portugalia, etc. Numai la Oradea e COVID-19, la Cluj nu?
În februarie 2021, președintele Bolojan renunță la indicatorii de performanță ai „specialiștilor” săi de la Aeroport (acuzând pandemia), dar continuă să le plătească indemnizațiile de ședință. În ciuda faptului că nici acum, de la Oradea, nu zboară decât berzele în curse externe.
Ceea ce a fost o problemă în 2019 pentru liderul și vizionarul Opoziției locale devine acum o normalitate pentru președintele noilor politruci de la Aeroport.
Pentru că, ÎN REALITATE – și de ASTA nu se zboară, pasageri nu sunt, aeroportul orădean ar putea transporta animalele fermierilor. Ideea, prezentată recent de un agricultor bihorean, ar putea fi, dincolo de glumele iscate, salvatoare! Adevărul este că Oradea lui Bolojan e un oraș de oameni prost plătiți, obligați să se bucure că pot lua tramvaiul la 5 dimineața pentru salariul minim.
Să zicem, însă, că doriți să zburați, de exemplu, la Londra. De la Oradea, nici vorbă! Decât, probabil, prin iulie!
De la Debrecen? Poate nu vreți să treceți granița. Rămâneți blocați? Nu. Până și de la Satu Mare se zboară!
Vreți Timișoara? Se poate și asta.
Sau rămâneți la tradiționalul Cluj? De la ei zboară două companii!
Inclusiv cea care de la Oradea nu poate, că e pandemie!
Așadar. Ipocrizie, dublu standard sau minciună. Numiți-o cum vreți. Sau puteți folosi chiar exprimarea lui Ilie Bolojan: o formă grețoasă de a face administrație.