Începând de ieri, RYANAIR zboară din nou de pe Aeroportul din Oradea, scrie printreranduri.net. Primul zbor internațional care a ajuns la Oradea a fost cel de la Bologna, cu 71 de pasageri. La scurt timp de la sosire, aceeași aeronavă a decolat spre Bologna, cu 96 de pasageri la bord.
Cu 71, respectiv 96 de pasageri din totalul de 189 de locuri/cursă puse în vânzare, avioanele au zburat practic la jumătate de capacitate. Având în vedere că prețul anunțat de companie pentru un zbor a fost de 19.99 euro, un calcul simplu ne arată că RYANAIR a încasat din aceste două curse inaugurale fabuloasa sumă de 3338,33 euro. Nu cred că le-a ajuns nici de combustibil! Chiar dacă am dubla prețurile, din punct de vedere financiar, cursele de ieri trebuie să fi fost un dezastru.
Dacă nu va reuși să crească gradul de ocupare al curselor sau prețul biletelor, compania va ajunge din nou pe minus, iar subvenția generoasă de la Primăria Oradea se va topi foarte repede.
Chiar și în aceste condiții destul de vitrege, directorul Aeroportului nu a putut renunța la discursul festivist și a apreciat că „este un început foarte bun”, adăugând foarte repede „având în vedere că suntem în pandemie”. Nu știu cum se face, dar la Cluj, Timișoara sau Debrecen, în toată pandemia asta, aeronavele au fost aproape pline. Numai la Oradea, auzim mereu scuza asta cu pandemia când vreun politruc explică vreun eșec.
Eu sper ca aceste noi curse externe ale RYANAIR să țină mai mult decât subvenția de 1 milion de euro primită de la Primărie. Ar fi într-adevăr un succes! Și mai sper că după ce se termină banii din subvenție, RYANAIR să nu plece iar de la Oradea din cauza numărului redus de pasageri.
Desigur, dacă se va întâmpla din nou pocinogul, același director de aeroport ne va explica că de vină a fost tot pandemia. Nu visele noastre de mare oraș cu locuitori săraci.
PS. Ar fi interesant de făcut o comparație între Oradea și celelalte aeroporturi învecinate, mai ales prin prisma a ceea ce s-a întâmplat în fiecare oraș, ce companii a atras fiecare și ce zboruri au fost inițiate. Nu de altceva, dar în timp ce Oradea aștepta marea minune de la RYANAIR, Cluj Napoca nu a stat niciun minut și are astăzi pedte 20 de curse externe pe zi, iar de la Satu Mare se zboară la Frankfurt! Da, știu, o să îmi spuneți că nu ne putem compara cu aceste orașe… (printreranduri.net)