De la cititori

Organizat în premieră la Oradea, Eagle Festival nu a rupt gura târgului, însă nici nu se poate spune că ar fi fost un eșec. Dacă aș fi rău intenționată, aș spune că a fost monoton și plictisitor. Ca viața din Oradea. Dar nu vreau să fiu atât de critică, chiar de la prima ediție, așa că dacă ar trebui să caracterizez festivalul printr-un singur cuvânt, acest cuvânt ar fi mediocru. Un festival de muzică electronică ca oricare alt festival. Nimic remarcabil.

Din punctul de vedere al publicului orădean dornic de distracție, mai ales după doi ani de restricții, desigur, succesul Eagle Festival a fost incontestabil.

Din punctul de vedere al organizatorilor însă, nu se poate vorbi despre vreun mare succes. Din contră! În ceea ce privește, promovarea turistică a orașului, festivalul a fost un eșec clar, 99% dintre participanți fiind orădeni.

Principala problemă a fost numărul redus de participanți, cu mult sub așteptările organizatorilor. Aceștia estimau că vor reuși să aducă la festival peste 7.000 de oameni. Din păcate, doar vreo 4.000 de orădeni au participat, din care câteva sute nici măcar nu au plătit biletul, fiind pe lista de invitați!! O astfel de participare redusă, din punct de vedere financiar, înseamnă o gaură considerabilă…

Cauza? Pe de o parte, prețul biletelor de access: early-bird a fost 179 lei, iar la fața locului, un bilet a costat 249 de lei. Pe de altă parte, și line-up de artiști a fost unul cel puțin discutabil, cu disc jockey mai puțin cunoscuți marelui public orădean, ne referim aici la nume precum Noel Holler sau Toby Romeo.

Chiar și așa, trebuie spus că prestația tuturor artiștilor – mai mult sau mai puțin cunoscuți – a fost ireproșabilă.

Sistemul de sonorizare și de lumini a fost unul de ultimă generație, însă din păcate, noua sală Polivalentă din Oradea și-a arătat limitele și rămâne deficitară la nivelul acusticii.

Așa cum a anunțat chiar unul dintre artiștii prezenți la eveniment, Dan Fințescu de la Partydul Kiss FM, următoarea ediție a festivalului va avea loc deja în toamna acestui an, cel mai probabil în luna Octombrie. De asemenea, același artist a menționat și o treia ediție pentru primăvara anului viitor.

Dincolo de succesul sau eșecul acestei prime ediții, rămân totuși câteva mari semne de întrebare:

  1. Cine au fost organizatorii evenimentului? Pentru că numele acestora nu a fost menționat nicăieri. Neoficial, administratorii sălii de evenimente Ambasador sunt creditați ca principalii producători ai festivalului.
  2. Care a fost implicarea și contribuția financiară și non-financiară a Primăriei Oradea?

Sper că până la cea de-a doua ediție voi găsi răspunsul și la aceste întrebări, iar “organizatorii” vor trage învățămintele corecte pentru a oferi orădenilor și nu numai evenimente și mai bune, care să poată concura cu succesul unor festivaluri similare din Cluj sau București. Dacă tot ne comparăm cu Viena și Barcelona… – scrie cititoarea noastră.

Articolul precedentNicolae Avram, numit inspector școlar general adjunct
Articolul următorFlorian Sîrca. Adevărul despre bugetarea participativă la Oradea