printreranduri.net: Nu cred să fi întâlnit în ultime vreme locuitori urbani mai mândri de orașul lor decât orădenii. Avem impresia că suntem buricul lumii, dacă nu măcar al României și al Europei.

O vorbă veche din popor spune însă că lauda de sine nu miroase bine. Nu miroase deloc bine nici propaganda politică mascată, plătită din banii contribuabililor prin care se întreține acest patriotism local găunos. Această propagandă este de-a dreptul ticăloasă!

Conducerea PNL din Oradea și Bihor cheltuie de ani de zile, în mod netransparent și discreționar fonduri publice de ordinul milioanelor de euro pentru a-și clădi o imagine de administrație de succes, orientată spre dezvoltare.


Flavius Bunoiu: La Sânmartin, ca și la Oradea, a crescut frumos la fereastra primarului un APTOR mititel prin care firma lui Mircea Chirilă încasează zeci de mii de Euro prin încredințare directă. Mai exact 34 639 Euro pentru a face publicitate Băilor Felix în …Oradea.


Un exemplu este ”povestea” cu participarea Primăriei Oradea în așa zisa competiție cu numele de „Cea mai bună destinație de turism în Europa”. De fapt, nu este vorba despre nicio competiție și niciun titlu oficial recunoscut vreo autoritate europeană, ci doar de o acțiune de marketing și un titlu pompos oferit de un website (European Best Destination) administrat de o firmă privată (de apartament) cu sediul în Belgia. Această firmă oferă anual asociațiilor de turism, operatorilor, primăriilor și/sau ONG-urile care se ocupă de promovarea acestora (vezi cazul APTOR) pachete de promovare turistică.

Serviciile sunt contra-cost, adică pe bani grei, prețul variind în funcție de durata contractului si de serviciile contractate.

Între aceste servicii sunt incluse și tot felul de top-uri (cea mai bună destinație de turism, cel mai frumos târg de Crăciun, etc.). Clienții (de exemplu, orașele care și-au achitat taxele de participare) obțin în aceste top-uri diverse clasări, desigur în funcție de un vot electronic măsluit pe website în funcție de interesele clienților.  


Citește mai multe: Cât a plătit Primăria Oradea, și nu a spus, pentru nominalizarea la UN titlu de cea mai buna destinație turistica europeană?


Orădenilor le place însă să creadă că trăiesc într-un oraș de top, un oraș care concurează cu mari capitale precum Viena, Praga sau Londra. Așa că nici nu mai contează că topul este un fals grosolan. Nici nu mai contează că oglinda e strâmbă, iar imaginea (de sine) este falsă! Propaganda administrației locale peneliste minte în mod asumat în mass media și rețelele sociale și întreține această imagine mincinoasă. Iar orădenii nici nu vor să vadă minciuna. Pentru că tot ce vedem și auzim despre Oradea nu sunt altceva decât reclame manipulatoare menite a vinde iluzii! Nu doar turiștilor, ci mai ales orădenilor și bihorenilor!

Orădenii sunt păcăliți și, pe deasupra, mai și plătesc pentru asta sume importante, fără ca măcar cineva din administrația locală să aibă curajul să recunoască asta! Avem prea puține motive întemeiate să fim mândri că locuim în Oradea și Bihor. Fala noastră locală nu este susținută decât de reclame înșelătoare, realitatea nu e deloc așa cum vor Primăria și Consiliul Județean să ne-o vândă.

Poate stăm mai bine decât alte reședințe de județ din România, însă comparația cu capitalele europene și destinațiile turistice consacrate este una de-a dreptul ridicolă. E posibil ca un turist să poată petrece două zile în mod plăcut în Oradea. Nu cred însă că are ce să facă mai mult pe la noi. În rest însă, orașul este extrem de neprietenos cu locuitorii săi, costurile vieții sunt mari, iar banii publici sunt risipiți pe proiecte prost gândite și și mai prost făcute. Cât despre iluzia turismului european de „top”, vă spun doar atât: orașul este atât de „atractiv” pentru turiștii străini încât cursele aeriene externe au trebuit să fie sistate așa de ”mulți” străini au vrut să ne viziteze!

Conducerea penelistă a orașului și a județului a investit sume enorme din bani publici în campanii de promovare pentru oraș și, implicit, pentru propria imagine. Pe de o parte, nu vor să recunoască nici în ruptul capului că au plătit pentru imaginea bună de care se bucură, pe de altă parte, neagă cu încăpățânare evidențele: nu ne putem compara cu orașele din Europa Centrală sau Occidentală, iar realitatea orădeană de zi cu zi este una tristă și gri, nu seamănă deloc cu pozele (prelucrate) și filmele de promovare colorate și strălucitoare.

Mândria locală ”de Oradea” este una găunoasă. Ea este strict alimentată de administrația locală și ciracii acesteia pentru a nu strica imaginea bună contruită pentru niște politicienii ambițioși. Unii se cred mari vizionari și lideri naționali, când colo nu sunt altceva decât niște provinciali frustrați… (sursa)

Articolul precedentFlavius Bunoiu: E așa de penibil să plătești ca să te lauzi și-apoi să te prefaci surprins de “nominalizare”
Articolul următorSprijin de la ANAF: Cum declarăm veniturile din activități independente realizate în anul 2022