Compania aeriană americană United Airlines a anunţat luni că a descoperit, în timpul verificărilor, şuruburi slăbite sau montate necorespunzător la aeronavele sale Boeing 737 MAX 9, după ce un panou a fost smuls vineri de pe fuzelajul unei astfel de aeronave în timpul unui zbor al companiei Alaska Airlines, relatează AFP.
United Airlines deţine cea mai mare flotă de avioane Boeing 737 MAX 9, având 79 de astfel de aeronave, toate fiind în prezent oprite la sol în aşteptarea inspecţiei efectuate de Administraţia Federală a Aviaţiei din SUA (FAA).
Un panou a fost smuls de pe un Boeing 737 MAX în timpul unui zbor al companiei Alaska Airlines vinerea trecută. Aeronava, care tocmai decolase din Portland (Oregon), se afla la o altitudine de aproape 5.000 de metri. Din fericire, niciun pasager nu stătea pe locurile din dreptul zonei respective, iar incidentul nu s-a soldat cu victime, însă experienţa a fost terifiantă pentru călători.
“De când am început inspecţiile, sâmbătă, am făcut o serie de descoperiri care par să fie legate de probleme la montarea panoului care obstrucţionează uşile”, a precizat compania United într-un comunicat transmis către AFP. “De exemplu, erau şuruburi care trebuiau strânse”, a arătat compania.
Blocarea anumitor uşi este o configuraţie pe care Boeing o oferă clienţilor săi atunci când numărul de ieşiri de urgenţă existente este deja suficient în raport cu numărul de locuri din aeronavă. În afară de 737 MAX 9, acest sistem există deja pe alte modele Boeing, în special pe 737-900ER, lansat în 2006, care nu a avut de atunci un incident similar.
Vineri, în timpul unui zbor al companiei Alaska Airlines de la Portland (Oregon) la Ontario (California), uşa stângă obstrucţionată s-a desprins de fuselaj în timpul zborului, provocând depresurizarea aeronavei. Sâmbătă, FAA a cerut operatorilor celor 171 de aeronave MAX-9 cu uşi blocate să le suspende de la efectuarea zborurilor şi să efectueze o inspecţie amănunţită.
Pentru fiecare aeronavă inspectată, United a declarat că va îndepărta panoul care maschează uşa, va scoate două rânduri de scaune, va verifica punctele de fixare, va deschide uşa şi va lua orice măsuri de corecţie, înainte de a înlocui toate componentele.
De asemenea, luni, compania Aeromexico a declarat că se află în “faza finală a unei inspecţii detaliate” şi că se aşteaptă să îşi repună în funcţiune cele 19 aeronave Boeing MAX-9 “în următoarele câteva zile”.
În decembrie, Boeing a recomandat companiilor aeriene echipate cu avioane 737 MAX să verifice sistemul de control al cârmei, după ce o companie a constatat că lipsea o piuliţă de la unul dintre avioanele sale. Potrivit FAA, Boeing observase, de asemenea, că o piuliţă a fost strânsă incorect în acelaşi loc pe o aeronavă care nu fusese încă livrată. (sursa)