După ce în 2023 au fost gata 96 de kilometri de autostradă, șefii de la Drumuri le promit șoferilor că anul acesta lucrurile vor sta mai bine. Se vor termina lucrările la 150 de kilometri de șosea rapidă. Organizațiile neguvernamentale care urmăresc proiectele de infrastructură sunt mai rezervate. Spun că speranțe sunt doar pentru 100 de kilometri noi de șosea rapidă.

-În timpul săptămânii e foarte haos, se merge destul de greu. E foarte multă aglomerație, șoseaua plină de gropi.

-Cam cât timp pierdeți dumneavoastră zilnic pe centură?

-În mod normal, în fiecare zi în jurul a 3 ore.

-Tura trecută am pierdut și o oră jumate.

Asta spun șoferii care sunt obligați să circule pe Centura Capitalei. Șefii de la Drumuri le promit că anul acesta chinul lor va lua sfârșit. Până la toamnă ar trebui să se termine lucrările la întreaga șosea de mare viteză care înconjoară Capitala pe la sud. Adică vor fi gata toți cei 51 de kilometri – de la autostrada spre Pitești până la cea cea spre Constanța. Deocamdată, însă, se poate circula doar pe 9 kilometri, între DN6 și DN5.

Sebastian Boldea – reporter: Suntem la nodul rutier care leagă porțiunea deschisă acum câteva zile din autostrada A0 cu drumul național 5, din acest punct, autostrada mai continuă încă 7 km, însă ei nu pot fi dați în folosință pentru că nu se leagă de infrastructura din zonă.

Problema se va rezolva rapid, spun autoritățile. Până la vară șoferii vor putea circula doar pe autostradă atât spre DN4, cât și spre Autostrada Soarelui.

Pentru ca întreaga Autostradă de Centură Sud să fie gata anul acesta este nevoie ca și drumarul grec, care contruiește cei 18 kilometri de la Bragadiru la Joița, să termine lucrările. Stadiul actual se apropie de 60%, deci e nevoie de eforturi mai mari.

De o mobilizare exemplară este nevoie și pe șantierele deschise pe drumul expres Craiova-Pitești. Din cei 121 de kilometri, șoferii pot circula pe doar 71 de kilometri. Alți 32 de kilometri, între Colonești și Pitești, au termen anul acesta.

Elena Alexandru – jurnalist Digi24: Șefii din Transporturi și-ar dori ca anul acesta să fie gata și cei aproape 18 kilometri de la Craiova la Robanești. Potrivit contractului însă, constructorul turc ar trebui să aibă șoseaua gata în primul trimestru din 2025. Ca să termine anul acesta, înainte de termen, ar trebui să tragă tare și să aibă o mobilizare excelentă, căci stadiul lucrărilor e abia la 50-60%.

Anul acesta vor fi gata și primii 64 de kilometri din autostrada Moldovei. Iar în primăvară ar trebui să se circule și pe drumul expres care leagă Oradea de Autostrada Transilvania.

Cu ceva mai mult noroc și cu multe presiuni dinspre autorități, s-ar putea termina lucrările și la alte proiecte de infrastructură. Astfel, la finalul anului să avem alți 100 de kilometri de autostradă și drum expres gata.

Ionuț Ciurea: Spre 100 de kilometri putem să ne ducem, chiar cu puține eforturi din partea statului și a antreprenorilor să depășim 100 de km, însă la 200 nu putem decât visa și din punct de vedere al mobilizării stat și privat, și din punct de vedere al finanțării este practic imposibil.

România are, în prezent, în circulație 1.071 kilometri de autostradă și drum expres. (digi24.ro)

Articolul precedentTopul celor mai căutați meseriași din România și prețurile pe care aceștia le practică (GRAFIC)
Articolul următorZona euro aproape sigur în recesiune, potrivit analiștilor. Fabricile şi-au redus semnificativ producţia