RAR dezminte o o știre apărută în spațiul public potrivit căreia Codul Rutier s-a modificat în ceea ce privește montarea și demontarea anvelopelor de iarnă. Inspectorii Registrului Auto Român informează șoferii că legislația rutieră nu a suferit nicio modificare în acest sens. Rămân în vigoare prevederile stabilite în 2011, prin Ordonanța de Guvern 5/2011.

„Anunțul momentului în România despre anvelopele de iarnă! Toți șoferii trebuie să știe asta: nu s-a schimbat legea, rămâne cum s-a stabilit în 2011! Probabil vă întrebați de ce am vrut să atragem atenția asupra acestui subiect, iar explicația are legătură cu apariția unor informații care pot induce în eroare șoferii cu privire la folosirea corectă a anvelopelor destinate sezonului rece”, au precizat inspectorii RAR pe rețele de socializare.

Legislația rutieră, privind montarea anvelopelor de iarnă, a fost amendată, repsectiv completată în 2011 prin introducerea Ordonanței de Guvern nr. 5/2011. Referitor la data la care șoferii ar trebui să monteze cauciucurile de iarnă, legea nu prevede în mod expres o dată anume.

Legislația nu prevede o dată limită pentru montarea sau demontarea cauciucurilor

Conducătorii auto trebuie să aibă în vedere echiparea autoturismelor cu anvelope de iarnă atunci când condițiile meteo nu mai permit folosirea cauciucurilor de vară. La fel de bine, Codul Rutier nu prevede o dată fixă pentru demontarea cauciucurilor de iarnă.

„În România nu a existat, înainte de anul 2011, nicio lege care să prevadă obligativitatea folosirii anvelopelor de iarnă în anumite condiții, această reglementare fiind introdusă prin Ordonanța Guvernului nr. 5/2011. Totodată, legislația nu prevede o dată limită pentru montarea sau demontarea cauciucurilor specifice sezonului rece, acestea fiind necesare atunci când autovehiculul circulă pe un drum public acoperit cu gheață, zăpadă sau polei”, se mai arătă în mesajul RAR transmis pe pagina de Facebook.

Inspectorii RAR au făcut câteva clarificări și în privința etichetării anvelopelor. Prin urmare, cauciucurile, indiferent de brand, sunt notate cu literele M și S. Marcajele respective indică fatpul că sunt sunt special concepute pentru a fi rulate pe teren noroios și pe zăpadă. Cu alte cuvinte, îndeplinesc condițiile pentru utilizare în timpul sezonului rece, așa cum prevede și legislația rutieră.

„Toate anvelopele, indiferent de denumirea lor comercială, care sunt marcate cu literele M și S (însemnând noroi și zăpadă – engl. mud and snow), sub forma M+S, M.S. sau M&S, îndeplinesc cerințele de utilizare în condițiile specifice de iarnă prevăzute în legislația națională rutieră.

Aspectele privitoare la utilizarea anvelopelor de iarnă nu au suferit modificări după anul 2011. Dacă acest lucru se va întâmpla, noi vom da primii știrea”, au mai precizat reprezentanții Registrului Auto Român. (sursa)

Articolul precedentBiden a ieşit public ca să-şi apere ţinerea de minte, după o remarcă despre memoria sa „limitată” care apare în raportul unui procuror. Potrivit acestuia, preşedintele a uitat când a devenit vicepreşedinte şi când i-a murit fiul
Articolul următorFlorian Bodog: PSD lansează campania „Cumpără românește”