Ability Trade SRL din Brăila, Geolaila Comimpex SRL din Bucureşti, Decenu Noi Retail S.R.L. din Ilfov, DCN EU Cash&Carry din acelaşi judeţ şi Lucidus SRL din Bucureşti sunt cinci companii româneşti identificate de ZF care operează angrouri. Toate aceste afaceri au fost gândite iniţial pentru a deservi clienţii revânzători şi operatorii HoReCa, însă între timp ele şi-au deschis porţile şi pentru clienţii finali.

Cristina Roșca: Aceste magazine se remarcă datorită preţurilor mai mici şi datorită unei politici specifice angro-urilor – preţul scade cu cât cantitatea achiziţionată creşte. Iar într-o perioadă în care consumatorii români caută tot mai multe oferte, promoţii şi preţuri mici, aceste afaceri câştigă teren.

Ritmul de creştere al vânzărilor acestor firme a variat în 2022 (versus 2021) între 22 şi 62%. Iar împreună, ele adună afaceri de 1,2 mld. lei.

Cel mai mare business este DCN EU Cash&Carry din Ilfov, cu afaceri de 432,7 mil. lei în 2022, ultimul an pentru care există date.

Pe site-ul propriu apare informaţia conform căreia businessul lucrează cu o marjă de 5-7%. Spre comparaţie, în retail, într-un supermarket sau magazin de proximitate, marja medie sare de 20%, conform datelor ZF pe baza informaţiilor de la actorii din domeniu.

Astfel, consumatorii locali sunt atraşi de un asemenea magazin tocmai datorită diferenţelor importante de preţ, şi mai ales acum, când inflaţia record a mâncat din puterea de cumpărare a oamenilor.

citiți mai multe pe ZF.ro

Articolul precedentRevoltător! O brașoveancă a fost mușcată de un câine în timp ce își plimba ursul
Articolul următorDescoperire neașteptată a experților: Unele alimente duc la orbire totală, risc mare de glaucom