Moartea în condiții îngrozitoare a unui șofer român de TIR, ucis în Franța, deschide un subiect pe cât de sensibil, pe atât de înspăimântător.

Sute de transportatori, care bat drumurile Europei, povestesc și chiar au dovezi video că au devenit țintele migranților. Aceștia îi jefuiesc sau le cer sub amenințare să îi transporte spre Marea Britanie. Ai noștri acuză autoritățile europene că nu intervin pentru siguranța conducătorilor auto proveniți mai ales din est.

Atacul s-a petrecut într-o parcare de pe Autostrada N28, în nord-vestul Franței. Mihai Spătaru, un șofer din Brăila, tocmai coborâse din cabină, când a fost surprins de agresori care l-au ucis cu lovituri de sabie.

Cosmin Vicențiu, șofer de camion”Din nefericire, a fost în locul nepotrivit. A dat nas în nas cu hoții care încercau să îi taie lacătul de la remorcă și încercau să fure din remorcă. În acel moment l-au înjunghiat cu o sabie, din ce am înțeles, în inimă și a decedat pe loc.”

Logodnica lui care îl însoțea în cursă a privit înmărmurită scen și a fost cu atât mai îngrozită cu cât niciun alt șofer aflat în parcare nu a intervenit.

Cosmin Vicențiu, șofer de camion”Până să ajungă polițiștii francezi, agresorii au dispărut. Este doar ultimul atac dintr-o lungă serie de violențe petrecute pe autostrăzile din nordul Franței, zona în care migranții se adună și încearcă să treacă în Anglia din Calais prin tunelul de sub Canalul Mânecii. Cu doar două seri în urmă, un alt șofer român de camion a surprins cu telefonul mobil momentul în care zeci de indivizi atacă un autotren în care încearcă să urce cu forța.”

Atacatorii sunt organizați. În timp ce unii au blocat autostrada, alții atacă autotrenul. În tot acest timp, restul grupului ține la distanță coloana de camioane. Minute în șir, circulația a fost oprită, fără ca forțele de ordine să intervină, iar când un șofer curajos decide să forțeze barajul este atacat cu bolovani.

Ilie Matei, șofer de camion”Se tot dau atacuri asupra autotrenurilor în zona marilor orașe și devine din ce în ce mai periculos tranzitul Franței. Nu sunt probleme doar în zona Calais, din partea migranților care vor să meargă în Marea Britanie. Cei care tâlhăresc șoferii știu că Poliția și Jandarmeria nu prea intervin.”

Cele mai multe atacuri sunt comise în scop de jaf, iar migranții aflați în tranzit în centre din apropierea autostrăzilor caută orice e de valoare, nu doar motorină sau anvelope. În ultima perioadă însă, spun toți șoferii, s-au intensificat atacurile asupra camionelor din partea celor care vor să urce cu forța și astfel să ajungă în Marea Britanie.

Cosmin Vicențiu, șofer de camion: ”M-am oprit la vreo 300 de kilometri de tren, în pauză, ca să trec dincolo, în Anglia. Special m-am oprit, să evit zona roșie, dar, din păcate, când am ajuns la tren mi-au găsit trei migranți în remorcă. M-au băgat la control, la raze. Noroc că i-au găsit francezii. Dacă îi găseau englezii im dădeau amendă, câte 4.000 de euro pentru fiecare migrant.”

Ilie Matei, șofer de camion”Nu sunt atacați șoferii cu numere de Franța și sunt atacate mașinile străine: polonezii, românii, lituanienii, bulgarii. Încearcă să își asigure transportul către Marea Britanie. Blochează autostrada noaptea, aruncă crăci, bolovani și la primul camion oprit se oprește toată coloana și escaladează toate camioanele.”

Liviu Neagu, șofer de camion: ”De multe ori sunt descoperiți când ajungi la locul de descărcare. Un coleg de-al meu era încărcat cu roșii din Spania pentru Anglia. În rampă, la descărcare, erau patru emigranți care stăteau pe paleți.

Victime sigure, șoferii de camioane se plâng nu doar că nu sunt protejați de poliția și jandarmeria franceză, dar nici măcar ei nu pot reacționa, mai ales împotriva migranților care se bucură de un statut special pe teritoriul Franței. Ba chiar, de multe ori sunt percepuți ca traficanți de migranți și riscă să fie acuzați penal sau amendați.

Augustin Hagiu, președinte FORT: ”Atacurile se înmulțesc de la o zi la alta, iar țările Europei nu sunt interesate de protejarea vieții și sănătății șoferilor. Este acea Europă cu dublă măsură. Când vorbim de cei din est avem o măsură, când vorbim de-ai lor vorbim de cu totul altă măsură.”

Organizațiile de transportatori cer Ministerului de Externe să se implice în această problemă. Până acum, și alți transportatori din alte țări au notificat guvernul francez să intervină pentru protejarea șoferilor de camioane. Dacă nu se iau măsuri, șoferii români se gândesc să refuze în viitor curse în zona de risc a Franței. (sursa)

Articolul precedentUngaria, cel mai apropiat aliat al Israelului din UE
Articolul următorUngaria nu dorește împrumuturi din PNRR. Va folosi doar GRANTURILE!