Primul zbor transatlantic alimentat doar cu combustibili alternativi va decola marți dimineață, 28 noiembrie, din Marea Britanie.

Operat de compania Virgin Atlantic, acesta va zbura de la aeroportul Heathrow din Londra către aeroportul JFK din New York la ora 11:30 GMT.

Companiile aeriene consideră că acest zbor, care este susținut prin finanțare guvernamentală, demonstrează că este posibil un mod mai ecologic de a zbura.

Dar lipsa de aprovizionare cu combustibil rămâne o provocare, în timp ce alte tehnologii vor fi necesare pentru a atinge obiectivele privind emisiile.

Așa numiții carburanți sustenabili pentru aviație (SAF) pot fi produși dintr-o varietate de surse, inclusiv din culturi, deșeuri menajere și uleiuri de gătit.

Pentru acest zbor, un Boeing 787 va fi alimentat cu 50 de tone de SAF. Se folosesc două tipuri de SAF, dintre care 88% sunt derivate din grăsimi reziduale, iar restul din deșeurile rezultate din producția de porumb din SUA.

În urma testelor și analizelor, zborul a fost aprobat de autoritatea de reglementare britanică, Autoritatea Aviației Civile, la începutul acestei luni. Mai multe companii au fost implicate în proiect, inclusiv producătorul de motoare Rolls-Royce și gigantul energetic BP.

Industria aviației este deosebit de dificil de decarbonizat, dar șefii companiilor aeriene consideră că SAF este cel mai eficient instrument disponibil pentru a contribui la reducerea emisiilor nete la zero.

SAF este deja utilizat în cantități mici, în amestec cu combustibilul tradițional pentru avioane, dar reprezintă mai puțin de 0,1% din combustibilul pentru aviație consumat în întreaga lume.

În prezent, costă mai mult decât kerosenul și se produc cantități relativ mici. De obicei, avioanele au voie să folosească doar până la 50% într-un amestec.

În Regatul Unit nu există fabrici comerciale dedicate producției SAF, deși obiectivul guvernului este de a avea cinci fabrici în construcție până în 2025, sprijinite de fonduri nerambursabile.

Guvernul britanic intenționează să solicite ca 10% din combustibilul pentru aviație să fie SAF până în 2030. (sursa)

Articolul precedentMarcel Ciolacu, după primirea Comisarului european pentru coeziune şi reforme, Elisa Ferreira: România are un grad de absorbţie a fondurilor europene de 90% pentru exerciţiul financiar 2014-2020, afându-se pe locul 4 în UE
Articolul următorParlamentarii PSD lansează campania “Stop violenţei împotriva femeilor”. “Vrem să dăm un mic imbold tuturor”