Preţul biletelor de avion va creşte „fără îndoială” pe măsură ce costurile combustibilului se măresc, a avertizat un şef al industriei aeriene. Aceste costuri vor fi transferate asupra consumatorilor, a declarat Willie Walsh, directorul general al Asociaţiei Internaţionale a Transportului Aerian.
Turiştii trebuie să fie pregătiţi pentru creşterea costului zborurilor, a declarat Willie Walsh, directorul general al Asociaţiei Internaţionale a Transportului Aerian (IATA).
„Zborul va fi mai scump pentru consumatori, fără îndoială”, a spus el, adăugând că preţul ridicat al petrolului se va reflecta în preţuri mai mari ale biletelor.
Preţul petrolului s-a mărit pe măsură ce cererea a crescut din nou în economiile care au început să îşi revină după pandemia de Covid.
Repercusiunile războiului din Ucraina au împins preţurile şi mai sus. Statele Unite au anunţat o interdicţie completă a importurilor de petrol din Rusia, iar Marea Britanie va elimina treptat livrările ruseşti până la sfârşitul anului, potrivit BBC.
Liderii Uniunii Europene au declarat că vor bloca majoritatea importurilor de petrol rusesc până la sfârşitul anului 2022. Acest lucru înseamnă că cererea de petrol de la alţi producători a crescut, ceea ce a dus la creşterea preţurilor.
Walsh a declarat că preţurile la carburanţi au atins niveluri record şi că „petrolul este cel important element al bazei de cost al unei companii aeriene”.
„Este inevitabil ca, în cele din urmă, preţurile ridicate ale petrolului să fie transferate consumatorilor prin preţuri mai mari ale biletelor”, a adăugat acesta.
Pe lângă creşterea preţurilor la bilete, pasagerii companiilor aeriene din Marea Britanie au fost nevoiţi să se confrunte cu anulări de zboruri pe fondul unor perturbări majore pe unele aeroporturi, inclusiv la Heathrow, Gatwick şi Manchester.
Walsh a declarat că pasagerii ale căror zboruri au fost anulate ar putea să nu fie nevoiţi să plătească mai mult pentru a-şi face o nouă rezervare.
Dar a spus că aeroporturile care „nu pot face faţă” ar trebui să îşi ajusteze programele acum „astfel încât să poată găzdui cât mai mulţi oameni posibil”.
Walsh a recunoscut că multe dintre problemele care afectează companiile aeriene şi aeroporturile au fost cauzate de problemele de personal, dar a declarat că nu are „niciun regret” în legătură cu reducerile profunde de personal de la British Airways în timpul pandemiei, când era şeful companiei aeriene. (sursa)