Întrucât Europa îşi relansează transportul de călători cu trenul, Comisia Europeană (CE) a anunţat marţi că va sprijini 10 legături feroviare transfrontaliere, printre care un confortabil tren de noapte Paris-Veneţia, unul Amsterdam-Barcelona prin Franţa, legături între Catalonia şi Occitania, dar şi o conexiune între Austria, Ungaria şi România, scrie agenția AFP, citată de Agerpres.

Unul dintre proiectele selectate se referă la trenul de noapte Paris-Veneţia pe care vrea să-l (re)creeze compania privată franceză Midnight Trains, care intenţionează să lanseze “hoteluri pe şină” confortabile.

Comisia a selectat, de asemenea, trenul de noapte Amsterdam-Barcelona al tinerei companii belgiano-olandeze European Sleeper care urmează să lanseze în mai primele sale legături de noapte între Bruxelles, Amsterdam şi Berlin.

De asemenea, CE doreşte să ajute la lansarea legăturilor franco-spaniole avute în vedere de guvernul regional de la Barcelona, între Catalonia şi provincia franceză Occitania.

Cele zece proiecte-pilot selectate de Bruxelles urmează să permită abordarea problemelor de omologare a materialelor şi a altor obstacole în calea legăturilor dintre ţări.


Nota BihorNews.ro: Proiectul care include, în România, Oradea și Aradul, a fost depus de către ministerul ungar al transporturilor în decembrie 2021 și este anunțat de Comisia Europeană ca fiind primul pe ordinea de implementare. Pentru cele două orașe din România va fi vorba despre trenuri de zi.

De menționat că în vreme ce la Bruxelles se discuta despre cele de mai sus, useristul Cătălin Drulă, ministrul transporturilor (decembrie 2020 – septembrie 2021) în guvernul Cîțu era prea ocupat să dărâme chioșcuri pe la metrou!…

“Comisia va sprijini aceste proiecte-pilot facilitând contactele între părţile interesate implicate şi oferind asistenţă”, a scris ea în apelul său de candidaturi, lansat în vară.

Bruxellesul îşi propune în special să ajute operatorii să se regăsească în legislaţia europeană şi să identifice ajutoarele existente sau viitoare.

Alt proiect susţinut: cel al căilor ferate olandeze NS şi Eurostar (o subsidiară cu 56% a francezilor de la SNCF) pentru a dezvolta legătura foarte profitabilă Amsterdam-Londra, a cărei extindere este îngreunată de lipsa spaţiului şi a mijloacelor pentru a controla documentele pasagerilor, în urma Brexitului.

Au fost, de asemenea, reţinute mai multe conexiuni între Germania, Danemarca şi Suedia care prezintă interes pentru mai multe companii, printre care suedezii SJ, danezii DSB, germanii Deutsche Bahn, Snälltaget (filiala din Suedia a francezilor Transdev), FlixTrain (vărul pe şine al FlixBus-ului german) şi chiar de la căile ferate cehe České dráhy.

Comisia a adăugat legături München-Viena-Budapesta, o conexiune între Austria, Ungaria şi România, o coproducţie publică germano-italiană pentru München-Roma şi München-Milano (Deutsche Bahn şi Trenitalia) şi una München-Zürich de la FlixTrain, precum şi rutele Madrid-Lisabona şi Lisabona-Porto-La Coruna prezentate de Ilsa (iryo), filiala spaniolă a Trenitalia. (economedia.ro)

Articolul precedentParlamentul începe o nouă sesiune: Legile educaţiei naţionale, reforma pensiilor şi a salarizării, pe agenda deputaţilor şi senatorilor
Articolul următor“Purtați costum, nu verde ca Zelenski”. Cod vestimentar pentru oficialii europeni care vin la summitul de la Kiev (Politico)