Magazinele occidentale încep să retragă tehnologia Selfpay după ce aceasta s-a răspândit în ultimii ani, din cauza reacției negative în creștere a clienților și a pierderilor consistente.
Clienții occidentali sunt tot mai nemulțumiți de sistemul de plată fără casieri din magazine, astfel că marile rețele încep să renunțe la această opțiune de plată a cumpărăturilor.
Boots, un lanț britanic de supermarketuri, a anunțat că va păstra casele Selfpay (self-checkout) doar în două din cele 28 de magazine. În Statele Unite, Walmart, Costco, Wegmans și alți retaileri și-au modificat strategia în privința caselor automate, relatează CNN.
“Clienții noștri ne-au spus acest lucru de-a lungul timpului – că mașinile de autoscanare pe care le avem în magazinele noastre pot fi lente, pot fi nesigure și că sunt impersonale”, a declarat directorul general al Booths, Nigel Murray, pentru BBC.
Clienții Boots s-au plâns că au încurcat frecvent fructele și legumele pe care le cumpărau când scanau produsele la casele automate. În plus, achiziționarea de alcool este întotdeauna îngreunată prin metoda self-checkout pentru că angajații magazinelor trebuie să verifice vârsta clienților.
“Unii clienți nu știu care e diferența dintre unele soiuri de mere și altele”, a spus Murray. “Sunt tot felul de încurcături și după ce pui o sticlă de alcool în coș trebuie să vină cineva și să verifice că ai vârsta potrivită”, a mai spus Murray.
În plus, clienții au spus că interacțiunea cu un casier era o experiență mult mai plăcută, a transmis un reprezentant al rețelei Boots.
Oamenii fac multe greșeli, iar unii fură
Casele automate au fost introduse în magazine pentru prima oară în anii ’80 pentru a reduce costurile cu forța de muncă. Prin această metodă, munca angajaților plătiți a fost transferată către clienții care, evident, nu sunt recompensați pentru așa ceva, notează CNN.
Sistemul de plată fără casieri s-a extins în supermarketuri la începutul anilor 2000, când retailerii căutau să reducă costurile, și în timpul pandemiei, pentru reducerea interacțiunii dintre angajați și clienți.
Pe lângă semnele negative primite de la clienți, rețelele de magazine au descoperit că sistemul automat de plată provoacă pierderi mai mari din cauza greșelilor clienților și a furturilor, așa că au început să reangajeze casieri.
Un studiu al comercianților cu amănuntul din Statele Unite, Marea Britanie și din alte țări europene a arătat că magazinele cu case automate și aplicații pentru Selfpay au avut o rată a pierderilor de aproximativ 4%, mai mult decât dublu față de media industriei.
Unele produse aveau mai multe coduri de bare sau coduri care nu puteau fi scanate corect cu tehnologia self-checkout. Totodată, anumite produse, precum fructele și peștele, necesită de regulă cântărirea și introducerea manuală în sistem cu ajutorul unui cod pe care oamenii îl folosesc de multe ori greșit. În alte cazuri, aceștia nu aud semnalul sonor de confirmare că produsul a fost scanat corect.
Alți clienți profită de supravegherea slabă de la casele automate și și-au dezvoltat tehnici de furt. Tacticile obișnuite includ omiterea scanării unui produs, înlocuirea unuia mai ieftin (banane, de exemplu) cu altul mai scump (friptură), scanarea unor coduri false de bare pe care le au la îndemână sau scanarea tuturor produselor fără a plăti, însă, nimic.
Magazinele au încercat să limiteze pierderile prin rezolvarea problemelor de securitate, de exemplu prin adăugarea de senzori de greutate. Însă alte măsuri antifurt au dus la apariția mai multor erori, ceea ce necesită intervențiile tot mai dese ale angajaților.
Confruntate cu aceste probleme, rețelele de magazine au decis să renunțe la casele automate. La începutul anului, Walmart a scos experimental sistemul din unele magazine din statul New Mexico. ShopRite le-a scos dintr-un magazin din Delaware în urma plângerilor de la clienți. Iar Wegmans a renunțat încă de anul trecut la o aplicație de mobil pentru Selfpay după ce a înregistrat pierderi.
La rândul său, Costco a anunțat că adaugă mai mulți angajați în zonele caselor automate după ce a descoperit că unii clienți care nu erau înrolați în serviciul de membri foloseau carduri de fidelitate care nu le aparțineau. Conducerea rețelei a spus că anul acesta furturile din magazinele sale au crescut, iar o explicație parțială ar fi legată de folosirea caselor automate.
Potrivit retailerului de jucării ieftine Five Below, nivelul furturilor din magazinele cu mai multe case automate este mai ridicat. Compania plănuiește să crească numărul casierilor în noile sale magazine. (sursa)