În 2024, valoarea prognozată a investițiilor publice este de peste 120 de miliarde de lei de la bugetul național și din fonduri europene, ceea ce reprezintă echivalentul a 7,2% din PIB. În 2023, valoarea introdusă de Guvern a fost de 101 miliarde de lei, adică peste 20 de miliarde de euro.

Noile previziuni ale Comisiei Europene privind economia UE indică un ritm de creștere care va atinge 0,9 % (de la 1,3 %) în UE și 0,8 % (de la 1,2 %) în zona euro. Față de media europeană, pentru 2024 Comisia Europeană estimează un avans al economiei românești de până la 2,9%.

„Dacă am reuşit să investim în 2022, an cu crize suprapuse, aproape 7% din PIB în economia românească şi în firmele antreprenoriale româneşti, în special în IMM-uri, avem ambiţia ca de acum înainte să forţăm investiţii anuale de 10% din PIB!”, spunea Marcel Ciolacu în cadrul evenimentului Romania Start-Up Revolution, în luna mai a anului trecut.

De asemenea, premierul Ciolacu a anunțat și un număr record de angajați, susținând că au fost create peste 75.000 de locuri de muncă.

„România a avut o creştere sănătoasă pentru că s-a bazat foarte mult pe investiţii şi nu pe consum. Valoarea investiţiilor publice a depăşit anul trecut suma deficitului public. Per total volumul investiţiilor publice a crescut cu 33%, iar acest lucru s-a văzut în apariţia a peste 75.000 de locuri de muncă”, a declarat Marcel Ciolacu.

De asemenea, miliarde de euro din finanțări europene au fost investite în special pe Autostrada Moldovei, dar nu numai. Autostrada de Centură a Capitalei, Drumul Expres Pitești-Craiova și autostrada Pitești-Sibiu sunt alte proiecte majore.

Volumul construcțiilor – principalul motor de creștere economică – a fost cu peste 25% mai mare în decembrie 2023, față de aceeași perioadă a anului precedent. Iar în această creștere, cea mai mare pondere o au construcțiile inginerești (+43%), adică în principal infrastructura de transport.

Pentru 2024 perspectiva de creștere continuă. Ministerul Transporturilor are semnate contracte pentru toate tronsoanele de autostradă, finanțate din PNRR. O situație similară se înregistrează și cu proiectele feroviare. (sursa)

Articolul precedentUrmează un nou val de atentate islamiste în UE, sponsorizate de Rusia?
Articolul următorMacron a spus că o pot încurca trei state, nu doar România. Cum ar veni, nu sîntem singurii vizați, mai sînt și alții după care ne putem piti. Poate, cine știe, nu ne alege pe noi…