Parlamentul European a aprobat, printr-un vot final, regulamentul care pune capăt vânzării de automobile noi echipate cu motoare termice începând din 2035 – a spus senatorul bihorean Florian Bodog, într-o declarație politică prezentată în Parlament.
Dincolo de argumentele privind lupta împotriva schimbărilor climatice, o luptă corectă și necesară în condițiile în care ea se desfășoară rațional și nu emoțional, sau chiar isteric, vreau să atrag atenția, a spus senatorul bihorean, asupra unui aspect care, de data aceasta, ne privește direct și care nu ține nici de Strasbourg, nici de Bruxelles, în sens generic, ci de București!
În condițiile unui regulament votat la nivel european, este clar, spune Bodog, că rezultatul va fi cel anticipat. Peste 12 ani, mașinile noi cu motoare pe benzină sau motorină nu vor mai putea fi vândute. Concret însă, asta înseamnă că producția lor se va opri mult mai devreme, dat fiind că nimeni, cred eu, nu va risca să rămână cu stocuri de mii sau zeci de mii de automobile nevândute. Deși, foarte probabil, vânzările vor crește în acea perioadă.
Asta mai înseamnă, la nivelul României, un pericol major pentru mii, probabil multe, de locuri de muncă, adică de oameni înalt calificați! Un pericol pe care îl vedem de acum, foarte clar conturat și nu avem nici o scuză în a nu acționa – a spus senatorul.
De aceea, spune Bodog în declarația sa, solicit aici, în Parlament, mobilizarea totală și imediată a tuturor celor implicați sau afectați: Parlament, Guvern, producători, sindicate și crearea urgentă a unui grup de lucru care să realizeze o strategie pentru combaterea acestui pericol.
Dacă vorbim de promovarea impusă uniform, la nivel de UE, avem nevoie în România de infrastructură de reîncărcare, avem nevoie de noi capacități de producție a energiei, într-un mod sustenabil, avem nevoie să atragem investiții și investitori în noile domenii, avem nevoie de formare și calificare sau recalificare astfel încât miile de români afectați să se poată reintegra rapid și natural pe piața muncii. Avem nevoie, stimați colegi, suntem obligați, să nu așteptăm ci să acționăm, acum.
Nu mai vorbesc acum despre faptul că, pentru mulți ani de acum, prețul mașinilor electrice este unul prohibitiv pentru mulți români. Nu mai vorbesc despre faptul că UE depinde de importul de nichel pentru baterii din Rusia – unul dintre materialele la care importurile au crescut și nu au scăzut de la impunerea de sancțiuni! Nu mai vorbesc de faptul că electricitatea, care pare acum unicul răspuns la toate problemele noastre, ar putea deveni, până în 2035, o soluție secundară date fiind avansurile tehnologice în alte domenii… Sunt prea multe detalii și variabil de care grupul de lucru pe care îl propun va trebui să se preocupe.
Ce nu trebuie să uităm, a mai spus Florian Bodog, este nevoia de a proteja mii de români de pericolul pierderii locurilor de muncă în industrie și, dacă ne mobilizăm așa cum trebuie, chiar să reușim transformarea acestui pericol într-o oportunitate. Nu depinde decât de noi. (sursa)