Conform presei, Ilie Bolojan este omul providențial care, de foarte mulți ani, duce Oradea și județul Bihor pe cele mai înalte culmi ale dezvoltării. Desigur, dincolo de reclame și interviuri plătite din bani publici, realitatea este cu totul alta.

„Partea cea mai tare este că Bolojan parcurge drumul ăsta spre straturile rarefiate ale imaginii de mare gospodar cu aripile proprii, fără ajutorul avioanelor. Și nu că ar vrea să-și dezvolte excesiv mușchii dând din brațe ca un meșter Manole abandonat pe ctitorie, dar, de când a ajuns președinte al CJ Bihor, aeroportul din Oradea a început să o ia vertiginos la vale” (Cațavencii, 20 iulie 2023).

Sursa: Cațavencii.ro

Pe vremea când era primar al municipiului Oradea, Bolojan era principalul critic al conducerii aeroportului aflat în subordinea Consiliului Județean. Nimic nu era bine pe vremea conducerii „ciumei” udemeristo-pesediste: nu erau nici curse și nici destinații suficiente, oamenii nu aveau cum să ajungă mai repede în diverse locuri din țară și de pe glob.

După ce a ajuns președinte al Consiliului Județean Bihor, în 2020, conform aceleiași surse, Bolojan a făcut „cam tot ce se putea ca să demonstreze că el știe cum să rezolve chestia aia cu aeroportul. După ce a pompat grămezi de bani în companiile low-cost, pe post de subvenții, iar companiile s-au retras după epuizarea subvențiilor, pentru că rutele operate erau complet ineficiente economic, Bolojan a anunțat, cu mare țâfnă, ca de obicei, că nu-i o problemă și că va înființa el, împreună cu actualul primar, o companie aeriană a CJ și a Primăriei. Companie care urma să fie operațională în câteva luni de la anunț. N-a fost, nu este nici astăzi”.

Bolojan Air s-a înființat, doar că de zburat nu zboară nici un avion spre vreo destinație externă. Cursele Oradea – Constanța au fost anulate fix înainte de începerea sezonului estival, iar cursele spre Forli (Italia), mai sunt disponibile până în toamnă. După aia nu se știe… Dacă dispare și această cursă, deseori anulată și care are o încărcare medie de 15 pasageri, pe aeroportul din Oradea vor mai opera doar berzele spre destinații exotice și TAROM spre București.

În mai 2019, viitorul președinte de județ, Ilie Bolojan încerca să impresioneze bihorenii afirmând că „dacă în 6 luni după ce preluăm Aeroportul nu vor fi două curse externe, eu voi demisiona”. Astăzi, nu avem decât o singură cursă (și aia cu probleme), iar „președintele” Bihorului se face că nu își mai aduce aminte de promisiunea sa de onoare. Noi nu am uitat! Și nici bihorenii!

Și pentru că nu i-a ieșit cu zborurile internaționale, ba chiar s-ar putea spune că Aeroportul din Oradea a ajuns, conform mass media, într-o „stare de operare inferioară momentului în care l-a preluat”, Bolojan a decis să nu țină cont de realitate și să continue să investească masiv (dar inutil) în Aeroport: extinde terminalul și pista, vrea să construiască un hotel și chiar o linie de tramvai. „Dezvoltarea” propagandistică continuă de parcă de la Oradea ar zbura sute de mii sau milioane de pasageri și nu doar vreo 68000 (în primul semestru al anului 2023).

Sursa: Boardingpass.ro

În ceea ce privește traficul de pasageri, realitatea tristă este că Oradea se situează la coada clasamentului între aeroporturile din România, cu mult în urma unor orașe mult mai puțin „atractive” precum Bacău, Suceava sau Craiova, și cărora Bolojan le ține lecții de administrație… (sursa)

Articolul precedentDe la cititori. Muntele Găinii – loc sacru, loc de întâlnire a românilor şi de păstrare a identităţii naţionale
Articolul următorUn mare lanț de magazine a limitat deja adaosurile comerciale. Ministrul Agriculturii: ”Acest parteneriat funcționează”