Peste 21 de milioane de pasageri au tranzitat aeroporturile românești în 2022, conform boardingpass.ro. Traficul de pasageri pe aeroporturile din România a crescut în anul 2022 cu 87,53% față de anul 2021 și aproape s-a triplat față de anul 2020, însă este sub nivelul din 2019.

21.015.948 de pasageri au tranzitat aeroporturile românești anul trecut, cu 87% mai mulți decât în anul 2021. Raportată la anul 2020, valoarea înregistrată în 2022 este cu aproape 192% mai mare.

Chiar dacă numărul total al pasagerilor de anul trecut este cu 9,55 procente sub nivelul maxim înregistrat înainte de pandemie (anul 2019), el depășește până și cele mai optimiste scenarii de trafic care au fost estimate pentru anul trecut, ceea ce înseamnă că aviația comercială din România a recuperat mai rapid decât așteptările pieței pierderile din anii de pandemie.


După ani de zile de administrație penelistă, impusă de Ilie Bolojan, după ani de promisiuni, propagandă și, în final, minciuni și incompetență, Aeroportul Oradea s-a aflat abia pe locul nouă după numărul de pasageri, la o distanță URIAȘĂ de Craiova, Bacău, Sibiu sau Suceava și la o distanță DE TOT RĂSUL față de primele patru clasate! Pe scurt și din păcate, e la pământ.


Cel mai aglomerat aeroport din România în anul 2022 a fost aeroportul „Henri Coandă” (Otopeni) din București (12.591.905 pasageri).

Acesta este urmat de aeroportul „Avram Iancu” din Cluj Napoca (2.644.968 pasageri), aeroportul din Iași (1.538.585 pasageri), aeroportul „Traian Vuia” din Timișoara (1.193.923 pasageri) și aeroportul „Stefan cel Mare” din Suceava (763.969 pasageri).

Aeroporturile românești cu cel mai redus trafic de pasageri în 2022 sunt: aeroportul „Delta Dunării” din Tulcea (360 de pasageri), aeroportul „Aurel Vlaicu” (Băneasa) din București (9.624 pasageri) și aeroportul din Arad (16.633 pasageri). De pe cele trei aeroporturi care se află la coada clasamentului nu sunt operate zboruri comerciale regulate, ci doar zboruri charter și private.

În ceea ce privește mișcările de avioane din anul 2022 (aterizări și decolări), totalul de 220.681 reprezintă o creștere de aproape 32 de procente față de cifra din anul 2021, dar rămâne cu 17% mai mic față de valoarea din 2019.

Aici, Oradea stă și mai rău, coborând pe locul 12, mult sub aeroportul din Arad de pe care, conform boardingpass.ro, NU SUNT OPERATE ZBORURI COMERCIALE REGULATE!

sursa – boardingpass.ro

Articolul precedentBudăi face anunţul aşteptat de români: „După sfârșitul primului trimestru vor creşte…”
Articolul următorPrimăria Oradea ne duce înapoi în viitor! Flavius Bunoiu: ‘Peste 30 de ani vom fi fix acolo unde eram în 2015’