Pandemia de Covid-19 și restricțiile, dar mai ales lipsa de predictibilitate în ceea ce privește măsurile impuse de autorități, au schimbat comportamentul turiștilor români care merg pe litoral și i-a transformat în vânători de oferte speciale, care își rezervă vacanțele în ultimul moment, spune pentru Profit.ro Dragoș Răducan, prim-vicepreședintele Federației Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR).

Pandemia de Covid-19 și restricțiile, dar mai ales lipsa de predictibilitate în ceea ce privește măsurile impuse de autorități, au schimbat comportamentul turiștilor români care merg pe litoral și i-a transformat în vânători de oferte speciale, care își rezervă vacanțele în ultimul moment, spune pentru Profit.ro Dragoș Răducan, prim-vicepreședintele Federației Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR).

“Turistul român de litoral s-a transformat într-un turism de last minute, rezervând vacanța cu doar 1-2 zile înainte de plecare, sau de ultra last minute, adică rezervă chiar în ziua în care pleacă”, arată Răducan.

El estimează că turiștii last minute și ultra last minute reprezintă acum peste 60% din totalul celor care merg în stațiunile românești de litoral, față de 20%, anul trecut.

“Nu doar că nu mai rezervă vacanțele cu săptămâni sau chiar luni înainte față de anii trecuți, dar au devenit vânători de oferte, ca în epoca de glorie a site-urilor de cupoane. Turiștii caută reduceri de 20-30% sau chiar și de 40%”, a explicat oficialul FPTR.

Potrivit datelor federației, în această perioadă, litoralul este ocupat în proporție de 40-50%, pentru ca în weekend să ajungă la 70-80%. Anul trecut, gradul de ocupare pe litoral în timpul săptămânii era undeva la 60-79%.

“Cei mai mulți dintre turiști respectă măsurile de protecție, în special tinerii, însă cei de vâsta a doua nu respectă chiar toți – unii uită să-și pună măștile, însă atunci când le atragi atenția, se repliază. Și la angajați e la fel, de exemplu picolii, care sunt foarte tineri, au deja în reflex să își pună măștile. Cameristele mai în vârstă, în schimb, mai uită, uneori”, a mai spus Dragoș Răducan. (sursa)

Citește mai mult la: https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/turism/covid-19-i-a-transformat-pe-turistii-de-litoral-in-vanatori-de-oferte-last-minute-si-ultra-last-minute-este-ca-in-epoca-de-glorie-a-site-urilor-de-cupoane-19424691

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.