Bonafarm Group, grupul agricol maghiar, controlat de Sándor Csányi, directorul executiv al grupului bancar OTP, cel mai bogat om din Ungaria și cel mai important investitor în agricultura din țara vecină, a ajuns la un acord cu compania olandeză FrieslandCampina pentru achiziția operațiunilor sale din România, incluzând brandul Napolact și facilitățile de producție din Cluj-Napoca și Târgu Mureș.
Olandezii explică decizia vânzării ca venind în urma unei analize strategice a activităților FrieslandCampina în România și este aliniată cu strategia Diviziei Europene RFC de a se concentra pe piețele sale principale, pe segmente de creștere cu valoare adăugată, pe sinergii la nivelul companiei și pe piețele în care laptele provenit de la fermierii membri Royal FrieslandCampina poate fi valorificat în mod optim, arată Profit.ro.
Grupul Bonafarm include mai multe firme care operează în agricultură și producția alimentară, atât în producția primară, cât și în procesare – producția de culturi și semințe, creșterea animalelor (porcine, păsări de curte și bovine de lapte), fabricarea de carne, lapte și produse vinicole. La acest moment, Sándor Csányi, conducătorul grupului, este creditat de Forbes cu o avere de 1,9 miliarde dolari.
Este deja prezent pe piața locală prin Sole Mizo România, distribuitor al produselor lactate Sole, fabricate de firma mamă Sole Mizo ZRT Ungaria, parte din grupul agricol Bonafarm. Compania este pe piață de aproape 20 de ani, având în 2016 probleme cu Consiliul Concurenței din cauza programului Cornul și Laptele. La acel moment, firma a fost amendată cu acuzația de trucare a unor licitații.
Acordul privește participația Royal FrieslandCampina în entitatea românească ce deține brandul emblematic Napolact, operează două unități de producție moderne în Cluj-Napoca și Târgu Mureș și are aproximativ 400 de angajați.
„FrieslandCampina România are o istorie bogată și o poziție puternică pe piața locală, brandul Napolact fiind unul dintre cele mai apreciate din România. Compania este bine condusă de manageri experimentați, susținuți de o echipă de oameni excepționali. Astfel, decizia de a renunța la aceste operațiuni nu a fost luată cu ușurință. Acest pas ne permite să aliniem mai bine portofoliul european cu strategia noastră de a maximiza valoarea laptelui produs de membrii Royal FrieslandCampina, permițându-ne să ne concentrăm resursele mai eficient. În același timp, tranzacția oferă noi oportunități de creștere pentru afacerea din România și pentru brandul Napolact sub conducerea unui partener cu o prezență regională mai puternică”, spune Dustin Woodward, Președintele Royal FrieslandCampina Europa.
„FrieslandCampina România este o companie cu o istorie îndelungată. Suntem convinși de calitatea ridicată a producției, managementul profesionist și de oamenii competenți. Deoarece procesarea lactatelor este una dintre ariile de business strategice ale Bonafarm Group, vedem o oportunitate excelentă de a continua împreună dezvoltarea companiei și a brandului Napolact — valorificând expertiza locală, dezvoltând în continuare facilitățile de producție și continuând colaborarea cu echipa existentă. Sub rezerva obținerii aprobărilor necesare din partea autorităților de reglementare, intenționăm să investim în creșterea capacității facilităților, să păstrăm relațiile solide și de cooperare cu partenerii comerciali și furnizorii și să contribuim la dezvoltarea industriei lactatelor din România”, adaugă Attila Csányi, CEO al Bonafarm Group. (sursa)