Aproximativ 22.000 de persoane sunt necesare pentru construirea secţiunii de munte Sărăţeni-Pipirig pe traseul Autostrăzii ”Unirii” A8, potrivit estimării din studiul de fezabilitate publicate de Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR).

Secţiunea de munte Sărăţeni-Pipirig, cu o lungime de 116 kilometri, care include 38 de tuneluri şi aproape 200 de poduri şi viaducte, reprezintă unul dintre cele mai complexe proiecte de investiţii pentru infrastructura rutieră.

Confom CN, constructorii care angajează 350 de şomeri din judeţele Bacău, Harghita, Iaşi, Mureş, Neamţ şi Suceava vor avea punctaj suplimentar în evaluarea ofertelor pentru cele patru loturi ale autostrăzii A8.

”22.000 de persoane sunt necesare pentru construirea secţiunii de munte Sărăţeni-Pipirig pe traseul Autostrăzii ”Unirii” A8, potrivit estimării din studiul de fezabilitate. Secţiunea de munte Sărăţeni-Pipirig cu o lungime de 116 kilometri, care include 38 de tuneluri şi aproape 200 de poduri şi viaducte, reprezintă unul dintre cele mai complexe proiecte de investiţii pentru infrastructura rutieră, şi, totodată, o oportunitate pentru dezvoltare economică, reducerea decalajelor şi a şomajului, precum şi atragerea de noi investiţii”, arată CNIR.

Firmele care angajează șomeri au șanse mai mari să primească contractul

Conform datelor din studiul de fezabilitate, pentru secţiunea 1 C Sărăţeni-Joseni (32,4 km) necesarul de forţă de muncă pe durata execuţiei a fost estimat la aproximativ 6.000 de persoane, pentru lotul următor, 1 D Joseni-Ditrău (14,4 km) de 3.000 persoane, iar pentru cel mai lung lot al secţiunii de munte, 2 A Ditrău-Grinţieş (37,9 km) de 7.000 de persoane. Pentru al patrulea lot, 2 B Grinţieş-Pipirig (31,5 km), proiectantul a estimat că alte aproximativ 6.000 de persoane vor fi implicate în etapa de execuţie.

CNIR acordă punctaj suplimentar pentru angajarea a 350 de persoane fără loc de muncă.

Achiziţiile publice responsabile din punct de vedere social reprezintă un instrument strategic pentru îndeplinirea politicilor sociale şi de ocupare a forţei de muncă, iar Compania Naţională de Investiţii Rutiere a inclus criterii pentru creşterea incluziunii sociale în punctajul acordat pentru atribuirea contractelor Autostrăzii Unirii.

„Industria de profil din România, precum şi cea din multe alte ţări europene se confruntă cu o provocare economică şi socială majoră, respectiv lipsa forţei de muncă. În acest sens, CNIR acordă un punctaj suplimentar de 6% pentru creşterea incluziunii sociale şi reducerea şomajului local. Astfel, constructorii care angajează 350 de şomeri din judeţele Bacău, Harghita, Iaşi, Mureş, Neamţ şi Suceava vor avea punctaj suplimentar în evaluarea ofertelor pentru cele patru loturi ale autostrăzii A8”, a precizat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu. (sursa)

Articolul precedentViziunea PSD: investiții, locuri de muncă mai bine plătite și bunăstare pentru salariați
Articolul următorO bihoreancă, doctor în filozofie la Cluj, îi răspunde lui Bolojan: Așa cum eu nu vă spun cum să construiți drumuri sau să gestionați infrastructura Bihorului, poate ar fi bine să lăsați și dumneavoastră educația în seama celor care o înțeleg