MF lanseazã varianta simplificatã a aplicației e-Factura. Ministrul Marcel Boloș: „Este în primul rând utilã celor aproximativ 670.000 contribuabili mici care au nevoie de un format gratuit și ușor de folosit”.

În continuarea eforturilor de digitalizare și simplificare a procedurilor fiscale, Ministerul Finanțelor anunțã lansarea versiunii simplificate a aplicației e-Factura.

Aceastã inițiativã are ca obiectiv principal creșterea accesibilitãții și ușurinței în utilizarea instrumentului, pentru toți contribuabilii din țarã. Aplicația este disponibilã AICI.

Versiunea îmbunãtãțitã vine cu o interfațã intuitivã și funcționalitãți mai ușor de utilizat, astfel încât fiecare utilizator sã poatã emite facturi în conformitate cu cerințele fiscale într-un mod rapid și eficient.

Printre caracteristicile cheie ale noii variante simplificate se numãrã:


Ø        Aplicația web de completare a facturii într-un format simplificat rãspunde solicitãrilor venite din partea micorintreprinderilor, ce nu utilizeazã în mod curent elemente operaționale complexe.
Ø        A fost redesenatã pentru a include automat ghidaje (i.e. codul tipului facturii este prestabilit la 380, codul monedei este exclusiv RON) și bife pentru a afișa elementele de identificare obligatorii în funcție de categoria de plãtitor de TVA.
Ø        Au fost restrânse nomenclatoarele de TVA la cele utilizate frecvent pentru tranzacții domestice și incluse procentele de taxã sub format selectabil.

De asemenea, o nouã facilitate importantã adãugatã sistemului este aplicația extinsã în limba englezã pentru contribuabilii nerezidenți înregistrați în scopuri de TVA ce au obligația de raportare a facturilor emise pentru livrãri/prestãri pe teritoriul României.

În ceea ce privește eficientizarea interacțiunii cu utilizatorii finali, la 20 martie este organizat un nou webinar în care se pot adresa orice nelãmuriri și primi rãspunsuri din partea experților din Agenția Naționalã de Administrare Fiscalã/Centrul Național pentru Informații Financiare. Înscrierile se fac AICI.

Implementarea E-factura

Reamintim cã, în situația în care sistemul național privind factura electronicã RO e-Factura nu este funcțional timp de minimum 24 de ore, obligația de transmitere prevãzutã la art.10 alin.(1) din Ordonanța de urgențã a Guvernului nr.120/2021 se suspendã pânã la repunerea în funcțiune a sistemului.

Termenul-limitã pentru transmiterea facturilor emise, pentru livrãrile de bunuri și prestãrile de servicii care au locul livrãrii sau prestãrii în România, în sistemul național privind factura electronicã RO e-Factura este de 5 zile lucrãtoare (n.r. de la 1 iulie sunt 5 zile calendaristice) de la data emiterii facturii, dar nu mai târziu de 5 zile lucrãtoare de la data-limitã prevãzutã pentru emiterea facturii la art.319 alin.(16) din Codul fiscal.

În perioada 1 ianuarie – 31 martie 2024, nerespectarea termenului limitã pentru transmiterea facturilor în sistemul național privind factura electronicã RO e-Factura nu se sancționeazã.

Articolul precedentIoan Mang: Măsurile necesare de protecție a mediului nu pot fi impuse din pix și din birou, ci trebuie luate prin dialog cu cei direct afectați de ele!
Articolul următorAlimentele ultraprocesate, legate direct de nu mai puțin de 32 de boli