Numeroase state care au participat la Târgul de Turism Travel and Adventure Show, la care România a fost prezentă cu un stand care a provocat critici şi ironii în ţară, au încercat să îmbine ideea de vacanţă cu cea de experienţă culturală. Au existat însă şi unii expozanţi care, ca şi România, au ales să păstreze fundalurile puse la dispoziţie de organizatori.
Câteva fotografii cu obiective turistice, prinse pe o perdea neagră – așa a arătat standul de “promovare” a României la Târgul Internațional de Turism “The Travel & Adventure Show” din New York. Fotografia cu standul a fost postată pe pagina “Consulate General of Romania in New York” și ulterior ștearsă.
E “Spațiul mult așteptat pentru a disemina informații exclusive, oferte de călătorie și programe turistice care nu pot fi găsite într-o astfel de prezentare nicăieri altundeva”, au transmis reprezentanții paginii “Consulate general of Romania in New York”. Reprezentanții României au beneficiat de sprijinul Consulatului General al României la New York și al Biroului de Promovare Comercială și Economică.
„Nu există diferenţe semnificative între standul României şi standurile altor ţări”, a declarat duminică, într-o intervenţie telefonică la Antena 1, ministrul Turismului, Daniel Cadariu. Imaginile disponibile pe internet arată că au fost ţări care, ieşind din tiparul standurilor puse la dispoziţie, au făcut eforturi pentru ca vizitatorii să nu rămână lipsiţi de interes faţă de ceea ce ele au de oferit.
“Să vă fie rușine, vă comportați exact ca în anii 90. Inadmisibil să prezinți România în halul ăla!”, “Vă bateți joc pe banii noștri”, “Ați “reprezentat” România în bătaie de joc”, sunt doar câteva dintre mesaje lăsate de români, pe Facebook.
Participarea României la târgul de turism de la New York a costat aproape 8000 de dolari, conform unui “drept la replică” transmis sub forma unui comunicat de presă de Ministerul Turismului.
“Participarea la târgul de turism de la New York, cu pachet de bază, a fost inclusă în lista manifestărilor expoziționale internaționale pentru anul curent. Documentul a fost întocmit și agreat în cadrul consultărilor desfășurate la sediul instituției cu reprezentanții asociațiilor, federațiilor și patronatelor de profil, iar ulterior aprobat prin ordinul ministrului antreprenoriatului și turismului nr. 80/27.01.2022.
Amenajarea standard, oferită de organizatorul Travel and Adventure Show țării noastre și tuturor celorlalți expozanți care au optat pentru această ofertă, constă în decor format din pânză de culoare neagră, amplasată pe pereții despărțitori și pe mese, și afișaj de țară, fiind specifică manifestării expoziționale din New York de mai bine de 20 de ani. Respectiv, acest tip de amenajare a fost întâlnită și la edițiile anterioare, iar ministerul a plătit anul acesta suma de 7.990 dolari. Din 200 de expozanți, peste 90% au optat pentru organizarea standului în formatul precizat anterior, pus la dispoziție de organizator”, a transmis ministerul. (sursa)