oradeaindirect.ro: Oradea a fost votată a șasea cea mai bună destinație de turism din Europa în acest an, pe site-ul de profil EuropeanBestDestinations.com, dar apariția în acest clasament a generat și controverse, existând suspiciuni că orașele sunt nominalizate pe baza unor contribuții financiare.
”Să-ți cumperi singur premii ca să te lauzi apoi cu ele, nu cred că este ilegal dar e foarte trist, lipsit de imaginație, ceva ce contrazice sensul competiției și valoarea felicitărilor. E ca și cum România , pentru că nu putem să ne calificăm la Campionatul European de Fotbal, organizăm noi un campionat cu echipe de-ale noastre și ne dăm singuri o cupă și zicem că am câștigat Cupa Campionatului Europeam Semi-Nu-Știu-Ce. E jalnic, e foarte trist”, a comentat, jurnalistul Vlad Petreanu, în cadrul emisiunii matinale Deșteptarea, de la Europa FM, de vineri dimineața.
”Problema e că nu preia nimeni aceste știri în presă internațională. Numai cei care le cumpără, le transmit apoi la presă din orașul lor și le mai preia doar cineva din țară”, a completat Petreanu.
Comentariile de la Europa FM au fost făcute după ce fostul director al Casei de Cultură din Oradea, Flavius Bunoiu, a dezvăluit că între Asociaţia pentru Promovarea Turismului în Oradea şi Regiune(APTOR) și site-ul EuropeanBestDestinations.com există o înțelegere financiară, APTOR plătind anul trecut aproximativ 19.000 lei.
Citez din lista platilor efectuate prin banca de APTOR: “plata – 1.11.2020 – 19 272 lei catre European Best Destination, a scris Bunoiu in descrierea unei capturi cu situația plăților efectuate de Asociația pentru Promovarea Turismului.
Anterior, într-o conferință de presă, conducerea APTOR susținuse că participarea la campanie nu a fost contracost. City managerul Mihai Jurcă a declarat că, de fapt, contractul permite APTOR să cumpere reclame la prețuri preferențiale în publicații internaționale prin intermediul EuropeanBestDestinations.com. (oradeaindirect.ro)