Un fost angajat al aerogării orădene ne-a trimis următorul text pe care îl publicăm integral.


În ultimii ani, Aeroportul din Oradea a fost promovat ca un simbol al dezvoltării și modernizării… Deși nu are curse aproape deloc. Comparat cu alte aeroporturi din zonă, chiar nu are!…

Evident, realitatea din teren este întotdeauna departe de imaginea publică strălucitoare!

Probleme tehnice și lipsa de funcționalitate

Unul dintre aspectele cele mai îngrijorătoare este faptul că benzile transportoare, esențiale pentru manipularea bagajelor, nu au funcționat niciodată la parametrii optimi.

Această deficiență nu doar că încetinește procesele de manipulare a bagajelor, dar crește și riscul de pierderi sau deteriorări ale acestora.

Mai mult, sistemul de control inteligent, menit să faciliteze sortarea și gestionarea bagajelor, este pur și simplu nefuncțional, ceea ce face ca sortarea să fie realizată manual, un proces ineficient și predispus la erori.


citește și: Peste 300 de persoane care au zburat din Oradea au rămas fără bagaje pentru că Bolojan a decis că pe aeroport de bagajele pasagerilor se ocupă POMPIERII! Bine că nu sunt mai multe curse…


Condiții de muncă precum în Evul Mediu

Lipsa de personal este o altă problemă majoră, care agravează și mai mult situația. Asta pentru că președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, a impus restricții asupra angajărilor, sub pretextul economisirii de fonduri.

Această decizie a dus la o suprasolicitare a angajaților existenți, care sunt nevoiți să se ocupe de sarcini pentru care, în mod normal, ar fi nevoie de mai mulți oameni. Sau chiar de alți oameni!

În aceste condiții, nu este de mirare că standardele de curățenie și întreținere ale unui aeroport normal sunt imposibil de menținut la Oradea!

Siguranța și confortul pasagerilor, puse în pericol

Nu doar angajații resimt efectele negative ale acestei administrări defectuoase, ci și pasagerii.

Accesul la piste este serios compromis, mai mult de jumătate dintre ușile de acces nefuncționând corespunzător.

În spațiile destinate fumătorilor din zona de plecări non-Schengen, ventilatoarele nu funcționează, iar pasagerii sunt adesea forțați să suporte condiții insalubre, ceea ce a dus de multe ori la situații tensionate și scandaluri.

În plus, accesul la cursele interne este gestionat într-un mod ce amintește de vremuri de mult apuse, biletele fiind rupte manual la îmbarcare, ca la cinema…, o procedură care ar trebui să fie de mult înlocuită de sisteme automatizate, eficiente și moderne.

Receptie grăbită și frica de controale

Un alt aspect tulburător este faptul că, în ciuda acestor deficiențe evidente, s-a realizat recepția lucrărilor la aeroport, ceea ce ridică mari semne de întrebare privind integritatea procesului.

Angajații susțin că au fost obligați să semneze recepția lucrărilor sub presiune de la Ilie Bolojan, fiind amenințați cu repercusiuni în cazul unui control ulterior.

Această situație denotă o administrare bazată pe frică și intimidare, și nu pe principii de eficiență și transparență.


Este evident că Aeroportul din Oradea, în ciuda pretențiilor de modernizare, suferă din cauza unor probleme structurale grave, cauzate de o administrare ineficientă și de decizii politice luate miopic, pe termen scurt, în detrimentul calității și siguranței pe termen lung.

Conducerea aeroportului și a Consiliul Județean Bihor trebuie să răspundă pentru aceste deficiențe și să ia măsuri urgente pentru a remedia situația, înainte ca aceste probleme să ducă la incidente mai grave și să afecteze, și mai mult, călătorii!

Articolul precedentPrimele scenarii pentru calea ferată de mare viteză București-Budapesta. Pe unde pot trece trenurile cu peste 200 km/h și care sunt costurile estimate – HARTĂ
Articolul următorOPINII. Galben impostor!