Podcasturile sunt prezente în România de aproape zece ani, dar odată cu pandemia, cele de tip interviu video au luat un avânt serios. Discuții chiar și de patru ore adună sute de mii sau chiar milioane de vizualizări. Vedem asta pe canale de YouTube ale unor vedete precum Cătălin Măruță, Mihai Morar, Ilinca Vandici, Mihai Bobonete, Radu Țibulcă, Gojira și alții.
De altfel, un studiu al agenției de media Spark Foundry, efectuat pe utilizatorii români de internet din zonele urbane, arată că 43% dintre ei ascultă cel puțin un podcast săptămânal, iar 16% ascultă zilnic. Cele mai populare formate de podcasturi pentru români sunt interviurile, comedia, conținutul despre lifestyle sau sănătate și cel despre celebrități.
Creșterea semnificativă a popularității conținutului de lungă durată vine în contrast cu ideea tot mai răspândită că oamenii vor să consume conținut cât mai scurt. TikTok e printre cele mai populare platforme video din lume, iar YouTube s-a adaptat și a introdus „YouTube Shorts”.
Asta ne conduce la întrebarea firească: ce se ascunde în spatele acestui apetit pentru conținut de lungă durată?
Citește mai mult pe Panorama.ro