La conferința săptămânală de presă a PSD Bihor – transmisă și online, consilierul local Adrian Madar și consilierul județean Felix Cozma au prezentat publicului o serie extrem de cuprinzătoare de date și informații referitoare la șosele ocolitoare plănuite de mai mulți ani pentru orașul Aleșd și municipiul Beiuș și care, la fel ca în cazul așa-zisului ”drum expres” din Oradea, sunt în pericol de a deveni centuri doar cu numele, în realitate fiind simple străzi asfaltate care în loc de dezvoltare, vor aduce mai multă poluare și mai mult deranj.
Consilierii PSD au subliniat că inițiativele despre care au discutat cu ocazia conferinței de presă de azi reprezintă inițiative prioritare pentru PSD, dar nu în forma impusă de mașinăria politică a PNL de la Consiliul Județean. Consilierul județean Felix Cozma a subliniat de la început pericolul real ca aceste inițiative, bune în esență, să fie făcute mântuială, pe varianta cea mai scurtă, doar pentru ca peste câțiva ani, la alegeri, conducerea actuală a CJ Bihor să poată bifa anumite realizări care, în realitate, vor fi departe de ceea ce ar trebui să fie.
Cozma a acuzat și mimarea dezbaterii de către președintele CJ Bihor, Ilie Bolojan, dat fiind faptul că decizia și la nivel administrativ și la nivel politic (PNL), pare să fie deja luată și a fost comunicată ca atare în spațiul public.
În ceea ce privește centura Beiușului, consilierii județeni ai PSD dar și cei locali din cadrul PSD Beiuș susțin varianta 1, care include și orașul Ștei – prezentată cu galben pe harta de mai sus și pe care o consideră mult mai adaptată nevoilor viitoare ale bihorenilor dar și ale mediului de afaceri, integrând și producția dar și turismul.
Mai mult, pentru varianta 1, susținută de PSD, singurul lucru de care ar mai fi nevoie în acest moment este asigurarea finanțării. Pe acest traseu s-au realizat deja și exproprieri.
Dat fiind faptul că PNL se află la ora acesta la putere în toate structurile Statului, Felix Cozma a spus că președintelui PNL Bihor, Ilie Bolojan, nu îi rămâne decât să atragă finanțarea de la colegii săi peneliști, amintindu-i și faptul că în perioada de guvernare a PSD, Bihorul s-a numărat printre județele care au primit cei mai mulți bani de la buget. Nu există așadar scuze pentru a alege variantele cele mai scurte, cu scop pur decorativ, de imagine, când există potențial pentru a realiza lucrări cu adevărat relevante în viața și în economia județului și mai ales a localităților implicate.
Referitor la centura orașului Aleșd, purtătorul de cuvânt al PSD Bihor, consilierul local Adrian Madar, a prezentat un istoric cuprinzător al acestui demers, încă din anul 2009, culminând cu analiza multicriterială din ianuarie 2021, un document care, spune Madar, NU poate sta la baza unei decizii de investiții!
Astfel, această analiză, care induce în eroare și opinia publică dar și decidenții politici (consilieri județeni, primari, consilieri locali), a fost atribuită netransparent și este descalificantă din punct de vedere profesional pentru cei care au întocmit-o, fiind fondată pe date inexacte.
Adrian Madar a dezvăluit faptul că documentul a fost întocmit de o firmă din Oradea aflată deja într-o situație delicată fiind cauza unei dispute legată de corecții financiare de 63 de milioane de lei din bani publici!
Concluzionând, Adrian Madar a spus că varianta 3 – cu verde pe harta de mai sus, adoptată de conducerea CJ Bihor, este în afara interesului public al locuitorilor, al dezvoltării orașului, al celor care tranzitează și costă mai mult contribuabilul român și bihorean!
Mai mult, conducerea CJ Bihor NU a putut prezenta un fundament corect argumentat al deciziei sale, luată cu complicitatea conducerii peneliste a Primăriei Aleșd și în pofida opoziției consilierilor PSD, dar mai ales a aproape 20% dintre cetățenii prezenți la vot la alegerile locale de anul trecut (4.400), adică aproape 800 de cetățeni care au semnat o petiției împotriva variantei impuse de Ilie Bolojan.
Și mai grav, la nivel de posibile finanțări, varianta lui Ilie Bolojan nu respectă cerința unei investiții POIM, de a elimina fluxurile de trafic greu din oraș și există cu risc RIDICAT ca lucrarea să nu poată fi inclusă nici în PNRR, care cere un grad de angajare de 70% până în 2022, termen ce nu poate fi respectat.
De ce s-a optat pentru acest haos și în interesul cui?
Ce este sigur este că nici beiușenii, nici aleșdanii și nici bihorenii, în general, nu au nimic de câștigat din asta. Pentru ei, imaginea publică și realizările bifate din pix de alții nu țin nici de rece și nici de cald.