Nici nu s-au încheiat bine reducerile de sărbători, că unii comercianţi au anunţat din nou discounturi, care ajung şi la 70 la sută. Specialiştii ne sfătuiesc să ne temperăm însă pofta de shopping, ca să nu cădem în capcane. Mai bine verificăm prețurile în mai multe locuri, pentru a fi siguri că obținem cea mai bună ofertă.
Pentru pasionații de cumpărături e perioada perfectă să vâneze chilipiruri. În vitrine sau pe manechine, magazinele din malluri au lipite afișe care anunță reduceri substanţiale – între 50 şi 70 la sută. Tentaţia e mare, aşa că portofelul şi cardul se golesc rapid.
“Am luat nişte ghete sport. Cam jumătate din preţul pe care văzut înainte de Anul Nou. Îmi era teamă că nu le mai au. Aşa că m-am grăbit să le iau”, a spus un bărbat. “Ştiu când sunt reduceri şi atunci mă orientez după ele”, a adăugat acesta.
“Eu le văd ca un fel de vrăjeală. Nu are cum să fie reducerea sub inflaţie”, a spus o femeie.
Cele mai mari reduceri sunt la haine şi încălţăminte. Marii retaileri vor să-și vândă cât mai repede produsele de iarnă aflate pe stoc, pentru a face loc colecţiilor de primăvară-vară. Dar şi să crească vânzările, care scad dramatic după Sărbători.
Marius Luican, expert în marketing: Dacă vorbim despre haine, electronice sau despre zona de food, de alimente, există reduceri autentice şi există în egală măsură reduceri care nu sunt chiar reduceri.
Şi în online reclamele cu prețuri intrate la apă ne fură ochii.
Raluca Radu, manager online: Cele de acum sunt practici reduceri pentru produsele care au fost în perioada septembrie-octombrie. Este vorba în principal de campanii de destocare, iar reducerile sunt şi ele sufiecient de semnificative. În sensul în care merg până la 60-70%
Recomandările făcute de comisarii de la Protecţia Consumatorului
Comisarii de la Protecția Consumatorului ne recomandă să fim vigilenţi. Pe etichetă trebuie să fie trecut atât prețul vechi, cât și cel nou, care trebuie să fie cel mai mic din ultimele 30 de zile.
Horia Constantinescu, preşedintele ANPC: Există situaţii în care anumiţi agenţi economici profită. Pun la dispoziţia consumatorului informaţii aparent interesante legate de reducerea preţurilor unor produse, când de fapt acesta sunt artificiale. De aceea, revin şi rog consumatorii să-şi urmărească produsul cu o perioadă mai lungă.
Sorin Mierlea, Infocons: Dacă ceva ni se pare suspect să facem o reclamaţie de îndată. Sunt reclamaţii destul de multe în acest sens.
Cei mai mulţi comercianţi au anunţat reduceri pentru întreaga lună ianuarie. Alţii susţin că oferă discount-uri chiar până la sfârşit de februarie. (sursa)