Marile magazine au lansat ofertele de Sărbători, însă, de multe ori, aceste „oferte“ ar putea să te coste mai scump.

În condițiile inflației crescute din acest an, o reducere semnificativă la un produs de bază este bine-venită. Mai ales de Sărbători, când cei mai mulți oameni fac cumpărături consistente. Fie că este vorba despre produse alimentare de bază – carne, ulei, zahăr, făină – fie că vorbim de alte produse de strictă necesitate, precum detergent sau hârtie igienică, supermarketurile și hipermarketurile abundă în oferte: unele reale, altele înșelătoare. În plus, mizând pe neatenția și graba clienților, marile magazine din întreaga lume folosesc tot timpul anului diverse practici înșelătoare.

Un discount cuprins între 25% și 35% reprezintă o afacere bună pentru oricine. În special la un produs de bază, care nu e pe cale să expire în curând. Se poate aplica pentru ulei, zahăr, carne etc. Lângă afișajele uriașe cu prețul redus, marile magazine specifică și detaliile ofertei: este vorba despre un anumit sortiment sau de o anumită cantitate. De obicei, acest text are un font mic, iar clienții entuziasmați de prețul bun nu mai sunt atenți la detalii.

Astfel în dreptul afișului ce marchează reducerea, poate să fie plasat același produs generic (zahăr sau ulei) dar mărci diferite față de cele specificate în ofertă, pentru care nu se aplică prețul redus.

Panourile uriașe, roșii, galbene sau portocalii, semnul %:  pare o ofertă de neratat. De obicei, există produse similare la prețuri mai mici sau, mai rău, în lipsa unei specificații (nume produs, cantitate etc.) semnul % nu înseamnă nimic, iar produsele resprective nici măcar nu sunt la reducere.

Ofertele multipack par avantajoase, în primă fază (prețul reieșit pe produs fiind mai mic), însă, la o privire mai atentă, nu e chair așa. În primul rînd, cumpărând un multipack cheltuiești mai mult. Apoi, dacă nu ești sigur că vei consuma produsul respectiv într-o perioadă de timp el va expira (în cazul produselor alimentare). Așa că este bine să ne întrebăm dacă într-adevăr avem nevoie de 4 sticle de sana sau 3 bidoane de clor și în cât timp le putem consuma.

Mai mult nu înseamnă întotdeauna mai ieftin

O altă pratică înșelătoare vizează chiar cantitatea. De obicei, când cumperi cantități mari dintr-un produs, prețul aplicat pe kilogram sau pe litru trebuie să scadă, dar această regulă nu se aplică în cazul multora dintre marile magazine. Vei observa în unele cazuri că, dacă iei o pungă de detergent de 5 kilograme, vei plăti mai mult dacă vei lua cinci pungi de un kilogram din același detergent. Asta pentru că, în loc să scadă pentru o cantitate mai mare, prețul crește. De aceea, verifică întotdeauna atât prețul pe pachet (indiferent de gramaj), cât și prețul pe kilogram sau pe litru al aceluiași produs care se vinde în dimensiuni/gramaje diferite. Prețul pe bucată și prețul pe kilogram sau pe litru sunt afișate pe aceeași etichetă aflată la raft.

Supermarketurile au și ele strategia „black friday“. În unele perioade pot introduce promoții pentru diverse produse, anunțând discounturi semnificative. Însă, prețul „redus“ este mai mare decât prețul practicat tot anul de supermarket pentru produsul respectiv.

Un discount de 50% sau 60% este cu-adevărat extraordinar, mai ales dacă nu este vorba de produse pe cale să expire în curând. Hipermarketurile au astfel de promoții, afișând mare doar reducerea, nu și precizarea că ea se aplică pentru cel de-al doilea produs similar cumpărat. Într-adevăr, prețul va fi mai mic, dar reducerea nu va fi nici pe departea cea afișată. Iar dacă vei cumpăra un singur produs, reducerea nu va exista deloc.

Componenta vizuală este extrem de importantă în magazine, iar una dintre strategii constă în plasarea anumitor produse la nivelul ochilor. Acestea nu sunt neapărat cele mai scumpe articole, dar sunt cele care generează cel mai mare profit pentru supermarket. Cele mai ieftine articole sunt cel mai des plasate pe rafturile inferioare sau „nivelul aplecat“. Sunt plasate aici deoarece clienții depun mai mult efort pentru a privi în jos și pentru a se apleca să ia produsul.

Zona dintre nivelul ochilor și „nivelul aplecat“ este la nivelul ochilor copiilor și nici ei nu sunt feriți de trucurile din supermarketuri. În această zonă sunt plasate o mulțime de articole viu colorate și atrăgătoare. Acest lucru înseamnă că este mai ușor pentru copii să le detecteze și să le ceară părinților să le cumpere.

Totodată, mărfurile pe cale să expire sunt așezate în față, pe rafturi, iar cele cu data de expirare mai îndepărtată sunt poziționate în spate. De aceea, data de expirare trebuie verificată întotdeauna, pentru a nu cumpăra un aliment care nu va mai putea fi consumat peste câteva zile. 

O altă tactică a marilor magazine se aplică pentru stocuri limitate din anumite produse alimentare, de obicei carne gata ambalată. De exemplu, ceafă de porc de la același producător: unele casolete au prețul redus pe kilogram, altele prețul întreg, dar ele sunt aranjate împreună în raftul marcat cu promoția respectivă. Mulți clienți nu vor mai sta să verifice prețul trecut pe produs și vor pune în coș ce le cade în mână. De aceea, verifică întotdeauna prețul de pe etichetă. (adevarul.ro)

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.