Direcţia Economică din cadrul Primăriei Municipiului Oradea va asigura activitatea de lucru cu publicul începând cu data de 6 ianuarie 2020, potrivit următorului interval orar:
– Luni – Joi : 7:30 – 18:00
– Vineri : 7:30 – 15:30
În perioada 06.01.2020 – 14.01.2020 se va derula acțiunea de închidere/deschidere an fiscal 2019/2020, motiv pentru care, în această perioadă:
– activitatea de încasare va cuprinde doar taxele fără debit (exemplu: taxe timbru, avize şi autorizaţiilor de orice fel şi amenzi de circulaţie și/sau parcare).
– contribuabilii persoane fizice și juridice care doresc să achite obligații fiscale restante, datorate anterior anului curent, vor putea să efectueze plata numai prin virament bancar sau mandat poștal (link listă conturi bancare).
– declaraţiile fiscale privind clădirile şi terenurile tranzacționate vor fi preluate în Centrul de relații cu publicul, ghișeele 3 – 4, 8 – 11 – persoane fizice, ghișeele 3 – 4, 18 – 20 – persoane juridice, urmând a fi prelucrate după data de 15.01.2020.
– vizarea fişelor de înmatriculare auto se va realiza sub rezerva depunerii declaraţiilor pentru stabilirea impozitului asupra mijloacelor de transport, însoţite de documentele primare aferente.
– pentru vânzările de bunuri impozabile efectuate în perioada 01.01.2020 -15.01.2020, impozitul aferent anului 2020 va fi calculat de inspectorii cu atribuții de impunere, iar eliberarea certificatului fiscal se va efectua după prezentarea documentului de plată (O.P. sau mandat poștal), care să ateste plata impozitului.
Precizări privind tranzacțiile derulate în cursul lunii decembrie 2019
Pentru a preîntâmpina aglomerația la ghișeele Primăriei, vă informăm că documentele aferente tranzacțiilor de vânzare-cumpărare încheiate în luna decembrie 2019 se pot prezenta, în vederea înregistrării, în cursul lunii ianuarie 2020 și se vor opera cu data tranzacției (data vânzării/cumpărării), iar vânzătorul nu va mai datora impozitul pentru bunul înstrăinat în anul următor. Pentru aceste tranzacții, prezentate până la 31.01.2020, nu se vor aplica sancțiuni privind depunerea cu întârziere a declarațiilor.
Începând cu data de 15.01.2020 va fi reluată încasarea tuturor impozitelor şi taxelor datorate bugetului local, inclusiv impozitele pe clădiri, terenuri și autovehicule aferente anului 2020.
Plățile vor putea fi efectuate:
– la casieria din Centrul de relații cu publicul, ghișeele 5 – 7 și 21 – 27
– on-line:
o prin secțiunea de Plăţi Online de pe site-ul Primăriei Oradea (www.oradea.ro)
o prin intermediul www.ghiseul.ro
o prin intermediul aplicației MobilePay (link Google Play)
– prin unităţile Direcţiei de Poştă, conform programului (orarului) fiecărei unităţi
– prin unităţile C.E.C, conform programului (orarului) fiecărei unităţi.