Un studiu realizat de institutul de sondare CURS, la comanda Ministerului Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse (MFTES), arată că majoritatea tinerilor consideră că sistemul de învățământ românesc este „rigid și ineficient”. Totuși, întrebați cum au dobândit competențe matematice și de bază în științe și tehnologii, 67% spun că din învățământul clasic, iar 12% din învățământul nonformal. 

Tinerii spun că au dobândit și alte competențe din învățământul clasic: comunicare în limba română (51%), comunicare în limbi străine (37%) și digitale (33%). 

Pe de altă parte, spun că învățarea nonformală i-a ajutat în dobândirea unor competențe precum learning to learn (a învăța să înveți), sociale și civice, culturale și antreprenoriale.

Sursa: studiu CURS

Tinerii spun că sistemul de învățământ din România este ineficient 

Jumătate dintre tinerii din România spun că sistemul de învățământ îi pregătește în mică măsură sau deloc să dobândească „competențele care sunt cerute de angajatori”. 

47% dintre ei sunt de acord într-o oarecare măsură cu afirmația „În sistemul educațional tinerii deprind competențe sociale și civice necesare pentru a fi un cetațean activ în societate”, în vreme ce 33% sunt de acord în mică măsură sau deloc.

„Sistemul educațional este perceput de către majoritatea tinerilor ca unul rigid și ineficient”, se arată în studiul realizat de CURS. 

Cu toate acestea, în același studiu se arată, la capitolul „Statisfacția cu viața”, că, atunci când vine vorba despre educație, „mai mult de 2 din 3 tineri sunt mulțumiți sau foarte mulțumiți (79%).

Sursa: studiu CURS

Șansa de a avea o locuință în România: deosebit de problematică pentru tineri 

45% dintre tineri consideră că accesul la educație este o problemă în România. 44% sunt mulțumiți de accesul la serviciile medicale, în vreme ce 21% spun că sunt nemulțumiți. 

Când vine vorba despre șansa de a avea o locuință corespunzătoare, tinerii din România spun că se află într-o situație dificilă. 

„Șansa de a avea o locuință corespunzătoare este percepută ca fiind deosebit de problematică pentru mai mult de 2 din 3 tineri (79%)”, conform studiului. 

Sursa: studiu CURS

Ministra Tineretului: „2 din 3 tineri din România apreciază calitatea vieții lor ca fiind bună și foarte bună”

Ministra Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse, Natalia Intotero, a publicat pe contul său de Facebook fotografii de la evenimentul de lansare al studiului, care a avut loc luni, punctând că 2 din 3 tineri din România „apreciază calitatea vieții lor ca fiind bună și foarte bună”. 

„Printre problemele care îi preocupă cel mai mult pe tineri se numără șansa de a avea o locuință și un loc de muncă de calitate, dar și  accesul la servicii medicale de calitate”, punctează Intotero. 

Studiul CURS a fost realizat în perioada aprilie-iunie 2024. S-a folosit atât metoda sondajului de opinie, cu 1.100 de respondenți cu vârste cuprinse între 14 și 35 de ani, cât și chestionarea separată a 400 de tineri „vulnerabili”, așa cum sunt numiți în studiu.

„Complementar, s-a efectuat un studiu calitativ, prin 8 focus grupuri, desfășurate cu 64 tineri aparținând generațiilor Y, Z și Alpha. Interviurile au căutat să evidențieze aprofundat motivațiile, preocupările și perspectivele tinerilor, prin analizarea legăturilor care se stabilesc între viața publică (educațional-profesională) și viața privată (familială)”, conform realizatorilor studiului. 

Datele studiului, intitulat „Situația tineretului și așteptările sale”, pot fi găsite pe site-ul Ministerului Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse. (sursa)

Articolul precedentComisia Județeană de Fond Funciar se laudă cu o activitate susținută în primele 7 luni din acest an
Articolul următorCe prevede legea pentru reducerea risipei alimentare