Bolojan avea dreptate… Chiar ne luăm la trântă cu Debrcen. Doar că Debrecen nu știe!
Debrecen joacă în altă ligă. Cea a atragerii de miliarde de euro în investiții, în vreme ce nouă ne plac poveștile de adormit copii!…
Citiți aici cum a pierdut Oradea o posibilă investiție de UN MILIARD de euro de la BMW care a mers, desigur, tot la Debrecen. Apoi, citiți materialul de mai jos și trageți dumneavoastră concluzii despre cine se ia la trântă cu cine, dar mai ales cu adevărul!
ZF.ro: Compania chineză CATL a declarat încă din 12 august – așa cum a relatat și BihorNews.ro aici, că va construi o fabrică de baterii în Ungaria în valoare de 7,3 miliarde de euro (7,6 miliarde de dolari), cea mai mare fabrică de baterii din Europa de până acum, în timp ce cel mai mare producător de baterii pentru vehicule electrice din lume se pregăteşte să răspundă cererii tot mai mari din partea producătorilor auto mondiali.
CATL a declarat că construcţia fabricii de 100 GWh (gigawaţi oră) din oraşul Debrecen din estul Ungariei, de la 90 km de Oradea, cea mai mare investiţie a sa în străinătate, va începe anul acesta, după ce va primi aprobările, şi nu ar trebui să dureze mai mult de 64 de luni.
După ce va fi construită, aceasta va fi cea mai mare fabrică de celule de baterii din Europa şi a doua fabrică a CATL din regiune, producând celule şi module de baterii pentru producători auto, printre care Mercedes-Benz, BMW, Stellantis şi Volkswagen.
Extinderea are loc în condiţiile în care constructorii europeni de automobile accelerează tranziţia către vehiculele electrice pe pieţele lor naţionale, ceea ce a determinat o creştere a cererii de baterii din partea furnizorilor locali şi a provocat o fugă la acordurile de aprovizionare pentru a evita blocajele de producţie.
Volkswagen, Mercedes-Benz şi Tesla (TSLA.O) au anunţat sau au început să implementeze planuri majore de extindere a bateriilor în Europa pentru a-şi asigura accesul la celule şi materii prime vitale şi pentru a-şi susţine strategiile de electrificare.
Investiţia CATL va marca “un salt uriaş în expansiunea globală a CATL”, a declarat Zeng Yuqun, fondatorul şi preşedintele companiei, într-un comunicat.
De asemenea, compania chineză îşi continuă planurile de producţie de baterii în America de Nord până în 2026 pentru clienţi precum Ford Motor (F.N), a relatat anterior Reuters, în pofida tensiunilor dintre Beijing şi Washington.