A doua tranșă de carduri de energie a început să fie distribuită. În unele zone s-au format cozi la ghișee, pentru că au apărut diverse situații pentru care nimeni nu are rezolvare. De exemplu intr-o localitate din Maramureș, peste 50 de persoane au primit astăzi plicurile, însă fără carduri.
– Am două pe aceeași adresă. Ce fac? Aici am Botos, doi pe aceeași adresă. Atunci cu declarație, merg cu declarația, facem declarație, pe unul să îl blocăm.
Cardurile de energie dau bătăi de cap atât beneficiarilor, cât și angajaților de la Poștă. Fie nu se pot face plățile, fie sunt emise mai multe carduri la aceeași adresă. Conform legii, o gospodărie poate beneficia de un singur card. În Mocira, județul Maramureș, a fost distribuită cea de-a doua tranșă de carduri. Cel puțin, asta credea poștașul că se află în plicuri.
– Nu am card!
– Pai stai, că tie îți comunică că nu îndeplinești veniturile de eliglibitate, așa că tu nu primești card.
50 de oameni din localitatea Mocira se așteptau să primească astăzi cardurile de energie. Surpriza însă, în plicuri este doar o înștiințare că nu sunt eligibili.
Marcel Boloș – ministrul Fondurilor Europene: În înștiințările primite de beneficiari se spune, de regulă, și motivul pentru care nu primesc cardul. Dacă la aceeași adresă au persoane înregistrate acolo, dar nu locuiesc, am creat mecanismul anchetelor sociale. Se duc la primăria de domiciliu și acolo li se întocmește ancheta socială, unde se confirmă că locuiște doar persoana în cauză.
Oamenii sperau să primească ajutorul de 700 de lei de la stat, pentru că au pensiile mici și abia fac față cheltuielilor. Această doamnă, de exemplu, are un venit de doar 1.300 de lei.
– Păi eu nu am atâta, 2000 de lei. În cazul în care cardul v-a fost distribuit de către Poșta Română SA, acesta va fi anulat.
– Puteau simplifica lucrurile, fără a angrena atâția oameni. Oricum nu are nicio relevanță.
Cornelia Bud – agent poștal: Vă dați seama că a fost dezamăgire. Se așteptau. Sunt unele persoane care poate meritau, dar asta e. Dezamăgiți total. Când am dus la prima persoană și eu, care am crezut că îi fac o bucurie de 8 martie cu cardul, dezamăgierea a fost mai mare când a deschis și de fapt era o înștiințare.
În satul Șurdești, oamenii care au primit, totuși, carduri s-au dus la poștă să facă plățile. Însă și aici există dificultăți.
Mihaela Tentiș – agent poștal: Îmi dădea pe calculator data de consum, dar pe factură nu era data de consum nicăieri. Și nu am reușit. Foarte multă lume primește factura pe numere vechi. Buletinul poate e pe numărul nou sau invers.
Angajații poștei spun că abia mai fac față solicitărilor. Beneficiarii sunt bătrani și bolnavi, iar de cele mai multe ori, ajung la ghișeu doar pentru a cere informații. (sursa)