Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a anunţat că toate contractele pentru electrificarea magistralei de Cale Ferată Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor, finanţate prin PNRR, sunt semnate. „Vor fi modernizate 13 poduri, 35 podeţe şi 1 pasaj superior nou (Tăietura Turcului – Primăria Cluj). Vor fi construite 1 pasaj pietonal subteran în staţia CF Cluj Napoca şi o pasarelă pietonală în staţia CF Aghireş. Contractele pentru electrificarea întregii magistrale de Cale Ferată Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor au ca sursă de finanţate PNRR: 9,36 miliarde de lei, fără TVA”, a adăugat el.
„Toate contractele pentru electrificarea magistralei de Cale Ferată Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor- finanţate prin PNRR- sunt, de acum, semnate! CFR Infrastructură a semnat un nou contract cu o valoare de 1,61 miliarde de lei (fără TVA)! Vor fi făcute lucrări pentru electrificarea şi modernizarea secţiunii Cluj Napoca-Aghireş (Lotul 1) a magistralei de cale ferată Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor (166,2 km). Asocierea de constructori români şi francezi trebuie să finalizeze lucrările, pe cei 30,41 de km, în 42 de luni (6 luni proiectare şi 36 de luni execuţia lucrărilor)”, a scris Sorin Grindeanu, vineri pe Facebook.
El a mai spus că sunt prevăzute în contract inclusiv lucrări civile în staţiile CF Cluj Napoca şi Aghireş, dar şi în haltele de mişcare Baciu Triaj şi Gârbău.
„Vor fi modernizate 13 poduri, 35 podeţe şi 1 pasaj superior nou (Tăietura Turcului – Primăria Cluj). Vor fi construite 1 pasaj pietonal subteran în staţia CF Cluj Napoca şi o pasarelă pietonală în staţia CF Aghireş. Contractele pentru electrificarea întregii magistrale de Cale Ferată Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor au ca sursă de finanţate PNRR: 9,36 miliarde de lei, fără TVA”, a completat Grindeanu. (sursa)